مدیر مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از پلمب ۴۳ واحد صنفی متخلف در ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۴۰۱۰
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مقصود جعفری نیا با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا گروه های نظارتی مختلف، این مدیریت در اماکن عمومی حضور پیدا کردند، اظهارداشت: در مجموع 459 هزار و 305 بازدید انجام شده است.

۴۳ واحد صنفی متخلف در استان البرز پلمب شد

وی با بیان اینکه این نظارت ها شامل مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی، بیمارستان ها، مراکز درمانی خصوصی، مراکز تجمعی بهزیستی، پادگان و زندان ها می شود، افزود: همچنین رسیدگی به گزارشات مردمی و شکایات بهداشتی در خصوص عدم ضوابط ابلاغی جهت مقابله با بیماری کرونا انجام شد.

 مدیر مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 52 پرونده واحدهای مختلف  در استان البرز به مراجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 13 هزار و 919 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

جعفری نیا همچنین از پلمب 43 واحد صنفی در 24 ساعت گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: در مجموع 11 هزار و 22 واحد صنفی در ایام شیوع بیماری کرونا در استان البرز پلمب شدند.

وی به حضور در منازل خانواده های مشکوک و قطعی کرونا اشاره کرد و گفت: تا کنون 2 هزار و 588 مورد حضور در منازل بیماران مشکوک و قطعی کرونا جهت آموزش به خانواده ها انجام شده است.

 مدیر مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حال حاضر 15 درصد از واحدهای صنفی در استان البرز به رعایت پروتکل های بهداشتی تمکین نمی کنند، عنوان کرد: انتظار داریم سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه ها در تذکر و نظارت بر نحوه عملکرد این واحد ها داشته باشند. 

وی در خصوص عمده  تخلفات واحدهای صنفی، خاطرنشان کرد: این تخلفات شامل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و ازدحام می شود.

جعفری نیا با عنوان اینکه خوشبختانه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات خوب است، افزود: در حال حاضر 15 درصد در پیشخوان های دولت و خدمات قضایی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات