نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با صدور پیامی حلول ماه مبارک رمضان را به آحاد مسلمین جهان و مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی تبریک گفت.
کد خبر: ۹۳۳۴۰۲۴
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با صدور پیامی حلول ماه مبارک رمضان را به آحاد مسلمین جهان و مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی تبریک گفت.

حضرت آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در این پیام آورده است: 

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ

ماه مبارک رمضان بهار قرآن و ماه فضایل و ضیافت بیکران الهی است که حلول شکوهمندش به دل های مشتاق مومنان روزه دار لحظه وصال را بشارت می دهد.

ماه مبارک رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی، فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده داری و تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است و این آرمان مقدس در پرتو (روزه)دست یافتنی است و در پرتو خورشید درخشان این ماه مبارک سلطه عادت ها و غریزه ها بر زندگی انسان کاهش می یابد و غفلت ها زدوده می شود.

فرارسیدن ماه مبارک رمضان و فرصت کسب فیض در این ماه برای همه کسانی که روزه داری جسم و جان را در این یک ماه می‌توانند تجربه کنند یک فرصت الهی و مغتنم است که باید به عنوان نعمتی بزرگ در مسیر کمال و حیات طیبه انسان برشمرده شود و همین درک ماه مبارک رمضان را باید شکر بسیار بجای آورد.

رمضان بهار قرآن است و فرصت انس بیشتر با قرآن کریم در این ماه را باید به خوبی مورد استفاده قرار داد چرا که این ارتباط و اتصال با قرآن کریم به خوبی می‌تواند روح انسان را آمیخته با معنویت خاص و ویژه ماه مبارک رمضان گرداند چرا که رمضان ماه قرآن است و توصیه‌های بسیاری برای انس با قرآن در این ماه مبارک و بهره بردن از فیوضات ظاهری و باطنی قرآن کریم صورت گرفته است. 

برخورداری درک صحیح از ماه مبارک رمضان، زمینه به دست آوردن مواهب و برکات الهی و عطایای ربانی را فراهم می‌نماید و در سایه این درک و فهم و شناخت است که نقش بی‌بدیل و آثار و فواید آن آشکار می‌شود.

ماه مبارک رمضان، فرصتی استثنایی و بس گرانقدر و ارزشمند است که باید با برنامه‌ریزی صحیح به استقبال آن برویم، این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان، حلاوت می‌بخشد.

در این ماه مبارک، تمام شرایط فراهم و همه موانع برطرف شده تا مؤمنان به خود پرداخته و خویش را اصلاح کنند، ماه رمضان فرصتی است تا انسان شعله‌های نفس سرکش خود را مهار کرده و در مقابل پروردگار سربه خاک گذارده و همواره با پشیمانی از اعمال گذشته صدای العفو خود را به گوش آسمانی‌ها و افلاکیان برساند. 

گرچه در ماه مبارک رمضان امسال به دلیل محدودیت‌های موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا شرایط تبلیغ حضوری و برپایی مراسمات دینی و معنوی و وعظ و خطابه و جلسات قرائت قرآن کریم به صورت متداول و حضوری مقدور نیست اما امروزه مجامع فرهنگی و دینی و حوزه‌های علمیه بسترها و ظرفیت‌های خوبی در عرصه تبلیغ مجازی و ارتباط با مخاطبین و اقشار مختلف جامعه دارند و لازم است تا مبلغان از این بسترها نهایت استفاده را برای انجام رسالت‌های تبلیغی خود ببرند.

اینجانب ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و ملت شریف ایران اسلامی از خداوند منان توفیق بهره برداری هرچه بیشتر از این ماه بابرکت و درک با معرفت شب های قدر را برای همگان خواستارم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات