خبرهای داغ:

تجمع دانشجویان مقابل سایت هسته‌ای نطنز

در پی حمله تروریستی به سایت هسته‌ای نطنز جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشورمان در مقابل این سایت هسته‌ای تجمع کردند.
کد خبر: ۹۳۳۴۲۴۳
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، دانشجویان و طلاب در اعتراض به خرابکاری‌های اخیر در مجتمع فنی شهید احمدی روشن نطنز و موضع انفعالی دستگاه دیپلماسی کشورمان در مقابل این سایت هسته‌ای تجمع کردند.تجمع دانشجویان مقابل سایت هسته‌ای نطنز

همزمان با برگزاری این تجمع دانشجویان با سردادن شعار‌هایی همچون‌ای که بود مذاکره بر لبت خون شهید هسته‌ای گردنت، دولت بی کفایت مایه ننگ ملت، الله اکبر، مرگ بر آمریکا و دیگر شعار‌ها خواستار اخراج بازرسان آژانس بین المللی اترژی اتمی از کشورمان شدند.
تجمع دانشجویان مقابل سایت هسته‌ای نطنز

در ادامه این تجمع، دانشجویان و طلاب در واکنش به خرابکاری اخیر در مجتمع فنی شهید احمدی روشن نطنز بیانیه‌ای صادر کردند.
 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ لا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ
(به کسانى که ستم کرده‏ اند، تمایل نداشته و تکیه نکنید که آتش به شما خواهد رسید و در آن حال شما را در برابر خدا هیچ سرپرستى نیست، سپس یارى نمی‌شوید)

پس از ترور پدر دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای ایران -شهید محسن فخری زاده- در ادامه‌ی ترور دانشمندان هسته‌ای مان، صبح بیست و دوم فروردین ماه و در فاصله کمتر از یک سال از خرابکاری تیرماه ۹۹ در سایت نطنز، شاهد تروریسم هسته‌ای در تأسیسات نطنز به دست رژیم غاصب صهیونیستی بودیم.

وقاحت دشمن در اقدامات اخیر حاصل سیاست تنش‌زدایی و مصلحت اندیشی‌های منافقانه مسئولان وقت دولت است که بی هیچ عبرتی از تجربیات تلخ اعتماد به آمریکا، ندای مذاکره‌ی مجدد سر داده و همزمان با حادثه‌ی نطنز، حقیرانه سر میز مذاکره با عاملین و حامیان این اقدام تروریستی می‌نشینند.

مگر از اعتماد به غرب و مذاکره‌های قبلی و برجام، جز تکرار مکرر نقض عهد‌های غربیان انتظار می‌رفت؟
چرا به جای درس گرفتن از اعتماد به شغال، به سگ زرد رو می‌آورید؟

در این شرایط، بنا بر سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، تنها زمانی می‌توان سخن از بازگشت پای میز مذاکره بر زبان آورد که تمام تحریم‌های ظالمانه لغو شده و اجرای تمام تعهدات آمریکا توسط ایران راستی آزمایی شود. ایفای تعهد تنها زمانی باید صورت بگیرد که ایفای تعهد متقابل وجود داشته باشد.

در مورد حادثه اخیر نطنز، علاوه بر برخورد با عاملان و افرادی که در مسئولیت خود کوتاهی کرده‌اند، اقلی‌ترین اقدامی که باید در دستور کار مسئولان وقت قرار بگیرد و فورا به منصه‌ی اجرا برسد، اخراج همه‌ی بازرسان آژانس بین المللی به دلیل جاسوسی و مشارکت در جنایات علیه ملت ایران، توقف اجرای تمام تعهدات هسته‌ای، بازگشت به توانمندی‌های هسته‌ای محصور شده ایران و توقف مذاکرات فعلی ایران با ۴+۱ در وین می‌باشد.

گرچه سایت هسته‌ای نطنز بعد از این حمله با خسارت‌های مالی فراوان و کاهش ظرفیت غنی سازی رو به رو شده است، اما خسارت اصلی به صنعت هسته‌ای معلول انفعال داخلی است که ناامن شدن زیرساخت‌های هسته‌ای، در امان نبودن جان دانشمندان ما و اخراج آن‌ها به دست خودمان برای خوش رقصی در مقابل غرب، پرکردن قلب دستاوردهایشان با بتن و سنگ اندازی در مسیر پیشرفت و اقتدار کشور را سبب شده است.
خسارت اصلی آنجاست که صنعت هسته‌ای به عنوان رکنی از قدرت استراتژیک میهن عزیزمان و با وجود نقش تعیین کننده در تامین انرژی فردای جمهوری اسلامی، تبدیل به بازیچه جریان‌های سیاسی برای مقاصدشان میشود. برای جبران هرچه سریع‌تر خسارت‌های به عمل آمده در این سال‌ها این انتظار از دولت می‌رود که به طور کامل قانون کاهش تعهدات را اجرایی کند و هم‌چنین با توجه به اهمیت استراتژیک صنعت هسته‌ای، راهبرد ثابت و مشخص در کشور اتخاد شده و مجلس شورای اسلامی از این طریق اجازه ندهد این سرمایه مهم بازیچه دولت‌های مختلف قرار گیرد.

در آخر تاکید میکنیم که در صورت ادامه‌ی روند تحقیرآمیزی که در برابر اقدامات تروریستی و جنایتکارانه اخیر در پیش گرفته شده است، یعنی عدم طراحی پاسخی قاطع و درخور و اکتفا به رجزخوانی‌های بی‌اساس و نادیده گرفتن بازدارندگی دفاعی که از مهم‌ترین اصول روابط بین الملل و سیاست خارجی است، همچنان شاهد خدشه‌های بیشتر بر عزت ملی و اقتدار دفاعی ایران عزیز خواهیم بود.
جنبش دانشجویی ضمن اعلام آمادگی خود برای هر گونه کمک در پیشبرد اهداف صنعت هسته¬ای کشور خواهان توقف این مدل سیاست‌ورزی توسط مسئولین، برخورد با عاملین حادثه و طراحی پاسخی متناسب حفظ عزت و امنیت ایران اسلامی است. در غیر این صورت، ملت عزیز ایران این نوع مواجهه و عملکرد را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار