سعید زعـــــ-فری
فرمـــانده ســپاه حــــضرت عــــــباس (ع) اســتان اردبیــل:
فــــرمانده سپاه حضرت عبـــــاس (ع) اردبیل گفت: عالـــــمان دینی استان با الگوبرداری از ایت الله مروج در جمع آوری کمک‌های مومنانه تلاش کنند.
کد خبر: ۹۳۳۴۳۳۶
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

امام خمیــــــنی(ره) اولیــــــن هوادار ارتـــــــش بود

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در مراسم سالروز ارتحال ایت الله مروج که ظهر امروز در آرامستان بهشت فاطمه اردبیل برگزار شد به بیان ویژگی های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اولین امام جمعه اردبیل پرداخت و گفت: نسل فعلی الگوهای خوبی پیش روی دارند.

وی از عالمان دینی همچون آیت الله مروج، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم جعفری و آیت الله سید ابراهیم سید حاتمی و شهدای دفاع مقدس از شهید بالازاده در دوران دفاع مقدس تا شهید علی سیفی از مدافعان حرم در سوریه و فرماندهان فقیدی چون تیمسار ظهیر نژاد و سلیمان جاه به عنوان الگوهای بی بدلیل برای نسل جوان نام برد و گفت: وظیفه ما این است که الگوهای بومی خودمان را به نسل های پیش رو انتقال دهیم.

محدودیت های کرونایی، منجر به غفلت از مناسبت های ملی نشود

سردار بابازاده به هشدارهای ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و نباید از برگزاری مراسمات ملی و مذهبی غفلت کنیم.

وی با بیان اینکه آیت الله مروج خود سیره و فلسفه است، گفت: وی در برهه ای که می توانست  در بازار جامعه و سرمایه به جایی برسد، به مروج دین تبدیل شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) خدمات وصف ناشدنی آیت الله مروج به مردم استان اردبیل را یاداور شد و گفت: آیت الله مروج بی مزد و منت با صلابت و صداقت کامل  با بزرگ منشی انسان های فرهیخته اردبیل را تولیت کرد.

سردار بابازاده تصریح کرد: صفا و صمیمیت این مرد الهی هیچگاه از اذهان مردم فراموش نخواهد شد.

وی از لزوم وجود یک پیشقدم برای زنده نگه داشتن عالمان دینی و مردان بزرگ  نام برد و گفت: نباید اجازه بدهیم نام و یاد آیت الله مدنی ، آیت الله قاضی طباطبایی در تبریز ، آیت الله حسنی در ارومیه  که در روزهای سخت نا امنی  و جنگ سخت سینه سپر کردند تا مردم در امنیت زندگی کنند. فراموش شوند که در غیر اینصورت چیزی برای ارائه برای آیندگان خود نخواهیم داشت.

امام خمیــــــنی(ره) اولیــــــن هوادار ارتـــــــش بود

امام خمینی(ره) اولین هوادار ارتش بود

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به روز گرامیداشت ارتش اشاره کرد و گفت:  29 فروردین روز ارتش در تاریخ کشور ما مهم است چراکه در سال 59 و 58 که نفاق، کمونیست ها و فدائی ها آهنگ  انحلال ارتش را سر می دادند، حضرت امام خمینی(ره) با آگاهی و بصیرت خود به ارتش بها داده و اعلام کردند؛ ارتش به قوت خود باقی می ماند و این روز به فرمان امام خمینی(ره) هرسال با برگزاری رژه گرامی داشته می شود.

وی از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان اولین هواداران ارتش بعد از انقلاب اسلامی نام برد و گفت: امروز برادران ارتشی ما در تیپ 40 ارتش در 75 کیلومتری مرزهای کشور در نفت شهر و سومار به مرزداری می پردازند 

سردار بابازاده در پایان سخنان خود به مناسبت های مذهبی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: سازماندهی کمک های مومنانه در این ایام خاص و توزیع آن  در مناطق کم برخوردار امیدافرین است و در این راستا علمای دینی نقش مهم و موثری برعهده دارند. 

عالمان دینی استان از آیت الله مروج در بحث کمک های مومنانه الگوبرداری کنند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به نقش سازنده آیت الله مروج در دوران سختی ها بویژه حوادث زمان اشاره کرد و گفت: این عالم دینی در دوران دفاع مقدس با حضور در خط مقدم به رزمندگان اسلام روحیه می داد و در پشت جبهه نیز با تشویق  و ترغیب مردم، کمک های مردمی را برای رزمندگان اسلام جمع آوری و به جبهه ها ارسال می کرد.

سردار بابازاده به نقش محوری افرادی چون مرحوم دیده بان در فراهم کردن امکانات برای رزمندگان اسلام در جبهه ها اشاره کرد و گفت: محوریت پشتیبانی از جنگ در کشور بر عهده علما بود.

وی با بیان اینکه امروز 3500 عالم دینی در سراسر استان اردبیل فعالیت می کنند گفت: این عالمان با الگو قرار دادن آیت الله مروج  در بحث کمک های مومنانه می توانند نقش موثری در جمع اوری کمک های مومنانه در ادارات و نهاد ها ایفا کنند.

ادارات در بحث کمک های مومنانه ضعیف عمل کردند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با انتقاد از مجموعه های فرهنگی در زمینه ترویج ایثار و شهادت، گفت: عالمان دینی باید پیش از پیش  تلاش کنند تا با انتقال فرهنگ غنی خودمان به نسل های پیش رو علاوه بر نقش آفرینی در خنثی کردن توطئه های دشمنان، بر اقتدار فرهنگی کشور نیز بیافزایند.

امام خمیــــــنی(ره) اولیــــــن هوادار ارتـــــــش بود

ارسال نظرات