خبرهای داغ:
ارشد نظامی آجا در استان بااشاره به دستاوردهای دفاعی ونظامی تیپ ۲۳۰ شهید مهتاجی گفت: خودروی ارتباطی شهیدصیادشیرازی، سیستم خنک کننده توپ ضدهوایی ۲۳ میلیمتری وطراحی پهپاد ازجمله دستاوردهای نخبگان تیپ ۲۳۰ بوده است.
کد خبر: ۹۳۳۴۵۷۰
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گلستان: سرهنگ سهراب اصغرزاده، ارشد نظامی آجا در استان گلستان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا رژه در داخل پادگان‌ها به صورت رژه موتوری با فاصله گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

وی افزود: در ایام شیوع کرونا حتی یک روز هم پادگان تعطیل نشد و با اقدامات پیشگیرانه از جمله تب سنجی در ورودی و رعایت فاصله اجتماعی، تمامی برنامه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پادگان و سربازخانه‌ها یکی از بهترین و پاک‌ترین اماکن از لحاظ کنترل کرونا است و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به طور کامل رعایت می‌شود.

ارشد نظامی آجا در استان گلستان گفت: تیپ 230 علاوه بر فعالیت‌های ارتش به عنوان تیپ متحرک هجومی فعالیت می‌کند و دستاوردهای زیادی داشته است.

سرهنگ اصغرزاده افزود: یکی از دستاوردها خودروی ارتباطی شهید صیاد شیرازی است که نخبگان تیپ آن را طراحی کردند و ارتباطات فرمانده هنگام حرکت تا دوهزار و 500 کیلومتر داخل خودرو برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم خنک کننده توپ ضدهوایی 23 میلیمتری طراحی کردیم که مورد تصویب جهاد خودکفایی کارخانجات صنایع دفاع قرار گرفته است.

سرهنگ اصغرزاده خاطرنشان کرد: یکی از سربازان وظیفه کارشناسی ارشد تهویه هوا برای محیط‌های کرونایی طراحی کرده است.

وی یادآور شد: همچنین پهباد توسط کارکنان تیپ طراحی شده که تصویربرداری در ارتفاعات بالا را انجام می‌دهد.

ارشد نظامی آجا در استان گلستان گفت: ارتش در دفاع مقدس 48 هزار شهید تقدیم کرده که 40 هزار وظیفه و هشت هزار کادر بودند، همچنین بیش از هزار و 400 شهید استان گلستان ارتشی بودند.

سرهنگ اصغرراده افرود: هزار و 280 نفر از کارکنان وظیفه ارتش در استان گلستان در سال 1398 کارت مهارت دریافت کردند و بالاترین رتبه را در این بخش کسب کردیم.

وی ادامه داد: همه سربازان در نیروهای مسلح باید کارت مهارت دریافت کنند و تا سال 1402 اگر سربازی کارت مهارت دریافت نکرده باشد در صورت اتمام خدمت برای وی کارت پایان خدمت صادر نخواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته سه سرباز ماهر تربیت کردیم و در این بخش نگاه ویژه‌ای داریم که سربازان ماهری برای فعالیت تحویل دهیم.

ارشد نظامی آجا در استان گلستان گفت: برای راه اندازی پایگاه پدافند در آق قلا قرار بود 22 هکتار زمین در اختیارمان بگذارد تا رادار سیار راه اندازی کنیم.

سرهنگ اصغرزاده افزود: در بخش هوانیروز پایگاه داریم اما برای بالگرد تشکیل نشده و می‌توانیم از مشهد پشتیبانی هوایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی بر وحدت ارتش و سپاه تاکید می‌کرد، گفت: ما خوشحالیم که تحهیزات سپاه هم قدرتمند شده است، دشمنان دنبال رخنه در نیروهای مسلح هستند اما فرمانده یک نفر است و سپاه و ارتش با یکدیگر وحدت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها