خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه در گفت وگو با بسیج:

قرآن ره توشه سعادت انسان/ماه رمضان مرز میان دوستان و دشمنان خدا را برای ما روشن می کند

حجت الاسلام احتشام گفت: اولین توفیق در ماه رمضان استفاده از تلاوت قرآن، فهم قرآن و تعمق در قرآن است تا بفهمیم که قرآن قرآن ره توشه سعادت انسان ؛ کلام وحی به ما تولی و تبری را می‌آموزد.
کد خبر: ۹۳۳۴۶۰۸
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

حجت الاسلام و المسلمین علی احتشام کاشانی استاد حوزه علمیه و امام جمعه سابق کاشان به مناسبت حلول ماه وصال، ماه مبارک رمضان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم ضمن اشاره به فضائل بی بدیل ماه قرآن عنوان کرد: بدون تردید خداوند متعال با تمام رحمانیت، کرم و جودش به بعضی از زمان‌ها و مکان‌ها عنایت ویژه و تاثیر گذاری دارد.

وی افزود: یکی از بهترین موقعیت‌ها برای اینکه انسان بتواند در معرض رحمت، کرم و جود الهی قرار گیرد؛ خصوصاً برای جوانان و نوجوانان و همه کسانی که می‌خواهند از نظر فطرت الهی و ایمانی به خدای متعال نزدیک شوند ماه مبارک رمضان است، ماه میهمانی خدا فرصت بی نظیری است.

امام جمعه سابق کاشان اظهار داشت: اولیا الهی در ماه مبارک رمضان برای رسیدن به لقاء حق و درجاتی که فقط در بین محب و محبوب، عاشق و معشوق تعریف می‌شود سر از پا نمی‌شناسند آنچه که در این ماه سرشار از معرفت و برکت حائز اهمیت می‌باشد این است که هم در لحظات این ماه بتوانیم عقیده و ایمان خود را محکم کنیم و هم ایمان و عقیده محکم را با عمل نشان می‌دهیم.

وی ادامه داد: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در جمعه آخر ماه شعبان در خطبه شعبانیه معروف خطاب به مسلمین فرمودند: بدانید که خدای متعال شما را به مهمانی دعوت کرده " رمضان شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ " یعنی خداوند متعال اگر بخواهد کسی را تاج کرامت به سر زند او را وارد در مهمانی رمضان خود می‌کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این میهمانی یکی از بهترین مائده‌ها و چیز‌هایی که می‌تواند انسان را تا مرز حب حق و رضایت حق بالا ببرد استفاده از ظرفیت‌های قرآنی و مائده قرآن است، بنابرین بهترین وسیله‌ای که می‌تواند در این ماه ما را از خاکی بودن به عرشی بودن و آسمانی بودن برساند تلاوت قرآن است.

وی یاد آور شد: امام راحل عزیر شان ما تا آخرین روز‌های حیاتشان حتی در دفعات متعدد از خواندن قرآن فاصله نمی‌گرفت و خود را جدا نمی‌کرد؛ رهبر بزرگوارمان در روز اول ماه مبارک رمضان برای اعتنای به قرآن مجمع قرآنی تشکیل داد و خود نیز با حضور در این محفل قرآنی پیامی برای همه خصوصاً نسل جوان داشت که قدر قرآن را بدانید.

کارشناس حوزه قرآن و عترت ابراز داشت: اولین توفیق برای مسلمین در ماه ضیافت پروردگار استفاده از تلاوت قرآن، فهم قرآن و تعمق در قرآن است تا بفهمیم که قرآن هر آنچه که برای سعادت انسان لازم بوده است در اختیار ما قرار داده؛ کلام وحی به ما محبت اولیای خدا و دشمنی با دشمنان خدا را می‌آموزد با تامل در قرآن باید فهمید که نباید با دشمنان خدا دوست، با دوستان خدا دشمن باشیم.

وی همچنین با اشاره به حربه نرم دشمن در فضای مجازی و حقیقی تاکید کرد: دشمن به شدت در فضای مجازی و حقیقی جای صدیق و عدو خداوند متعال را عوض می‌کند، سلبریتی‌هایی که معمولا در دامن غرب پرورش پیدا کرده و یا برای غرب نان می‌خورند در فضای مجازی دوستان خدا را به دشمن و دشمنان خدا را به دوست تبدیل می‌کنند و از این رو ماه رمضان باید مرز میان دوست و دشمن را برای ما روشن کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایش خداوند متعال در آیه " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ " سوره ممتحنه بیان کرد: یزدان در این آیه پیام خود به ما را در ماه مبارک رمضان و همه ماه‌ها دوست ندانستن دشمن خدا و مسلمین توصیه می‌کند بنابراین نتیجه ماه رمضان باید دوستی بیشتر با دوستان خدا و دشمنی بیشتر با دشمنان خدا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علی احتشام کاشانی در پایان خاطر نشان کرد: سرانجام تولی و تبری باید ایستادگی با اقتدار و قدرت همه الخصوص نسل جوان ما در برابر مستکبرین و جهانخواران باشد ما باید بتوانیم از حیثیت ارزش‌های اسلامی، انقلابی و ملی خود دفاع کنیم.

انتهای پیام / افراسیابی
ارسال نظرات