خبرهای داغ:
مسئول تربیت بدنی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع):

روزه گرفتن در صورت توجه به مسائل تغذیه‌ای، تاثیر منفی بر فعالیت‌های ورزشی نمی‌گذارد

مسئول تربیت بدنی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب علیه السلام گفت: روزه گرفتن در صورت توجه به مسائل تغذیه‌ای، تاثیر منفی بر فعالیت‌های ورزشی نمی‌گذارد.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۱۸
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

محمد حسین علیخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم افزود: بهترین زمان برای ورزش بعد از سحر و افطار است، چون بدن نیاز‌های تغذیه‌ای خود را رفع کرده و می‌تواند آماده فعالیت‌های حرفه‌ای و عادی باشد.

وی به ورزشکارانی که درطول روز باید ورزش و تمرین کنند، توصیه کرد: هنگام سحر و افطار از غذا‌های انرژی زا سبک و مقوی مانند شیر، خرما، عسل، سبزی، چای و آب میوه‌هایی، چون پرتغال، لیمو و هویج بیش از گذشته استفاده کنند.

علیخانی با اشاره به‌ اینکه کاهش قند خون در شرایط روزه‌داری به ویژه در نیمه دوم روز، بروز می‌کند، افزود: رعایت موارد فوق از سوی ورزشکاران حرفه‌ای و عادی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه کم‌آبی، کاهش حجم‌خون و مایعات از جمله اثرات روزه‌داری بر بدن ورزشکار و یا دیگر افراد است، گفت: برای جلوگیری از مشکلات کم‌آبی، بی‌حالی و سستی بدن، اختلال در تنظیم درجه حرارت بدن، جلوگیری از غلیظ شدن خون و کاهش اکسیژن رسانی مغز و عضلات در فاصله افطار تا سحر، آب و مایعات مصرف شود.

مسئول تربیت بدنی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) افزود: در صورتی که فرد روزه‌دار قصد فعالیت ورزشی دارد، برای جلوگیری از کاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع که درشرایط بی‌غذایی پس از تمرین حادث می‌شود، باید یکی دوساعت قبل از افطار فعالیت با شدت سبک و متوسط انجام دهد.

علیخانی در پایان عنوان کرد؛ طبق دستور  فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب علیه السلام مبنی بر تقویت و حفظ آمادگی جسمانی نیرو‌ها در ماه مبارک رمضان، ساعت ابتدایی صبح را مختص ورزش کارکنان قرار داده ایم.

لازم ذکر است لشکر ۱۷ برای سومین سال متوالی، برنامه‌ی ورزشی کارکنان را اجرا می‌کند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات