خبرهای داغ:
همدان-در مراسمی از دو  پاکبان همدانی که در وقت استراحت مشغول به تلاوت قرآن و نماز اول وقت بودند تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۰۴
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

تقدیر از ۲ پاکبان همدانیبه گزارش خبرگزاری بسیج، طی مراسمی با حضور فرمانده حوزه مقاومت بسیج  شهید ناصر قاسمی همدان و معاون خدمات شهری شهرداری همدان از  دو  پاکبان همدانی که در وقت استراحت مشغول به تلاوت قرآن و نماز اول وقت بودند تجلیل به عمل آمد.

همچنین آیت الله حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان نیز با دعوت از امام علی طاهری پاکبان همدانی که در تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در حال قرائت قرآن بود، تقدیر و تشکر کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه در روایات بسیاری بر توجه به قران و قرائت آن خصوصا در ماه رمضان تاکید شده است، اظهار داشت: اگر کسی یک آیه از قران را در این ماه قرائت کند، ثواب چندین نبی خداوند به او عنایت خواهد شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه به تعبیر پیامبر گرامی اسلامی، قران کریم ابزاری برای تادیب و تربیت انسان است، گفت: جامعه‌ای که با قران ارتباط بگیرد در انجام مسئولیت‌ها و کارهایی که به او سپرده می‌شود، عملکرد بهتری خواهد داشت.

وی افزود: جامعه‌ای که با فرهنگ قرآنی بیشتر آشنا شود و در آن به آموزه‌های قرانی بیشتر توجه شود، به ایمان، صبر، رشد و تکامل بهتری دست پیدا می‌کند.

شعبانی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ قرآن خوانی در جامعه توسعه پیدا کند، عنوان کرد: قرآن کتابی برای قرائت در مراسم ختم نیست، بلکه قرآن کتاب زندگی است و باید در زندگی بشر حضور داشته باشد، چرا که هم تامین کننده سعادت زندگی دنیوی است و هم اخروی.

وی با تقدیر از اقدام پاکبان همدانی در توجه به قران، اظهار داشت: اینکه فردی همچون آقای طاهری با وجود خستگی از چندین ساعت کار مداوم بازهم نسبت به قرائت قران و توجه به قرآن حساس است، موضوعی است که قابل تقدیر است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امثال آقای طاهری در سطح جامعه بسیار هستند، گفت: باید به مجموعه شهرداری به دلیل داشتن چنین نیروهایی تبریک گفت و امیدواریم آنقدر جامعه دینی ما با قرآن ارتباط داشته باشد که هزاران صحنه همچون این صحنه را مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: اقدام این پاکبان عزیز که با وجود سختی کار قرائت قرآنش ترک نمی‌شود، ‌حجتی برای تمام کسانی است که فرصت بیشتری در طول روز دارند اما کمتر نسبت به قرآن توجه دارند و تاکید بر اینکه کمبود زمان را نمی‌توان بهانه‌ای برای غفلت از قران بدانیم.

شعبانی با اشاره به اینکه هر مدیر ما باید در دستان خود یک قرآن داشته باشد، مطرح کرد: منظور از این حرف آن است که مدیران ما باید به آموزه‌های قران عمل کنند و عملکرد خود را با قرآن یکی کنند.

تقدیر از ۲ پاکبان همدانی

تقدیر از ۲ پاکبان همدانی

انتهای پیام/

ارسال نظرات