حجت الاسلام باراني امام جمعه مهديشهر گفت: اخلاق نيک از ويژگي هاي انسان هاي با تقوا است.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۶۲
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان؛ حجت الاسلام باراني امام جمعه مهديشهر در سلسله جلسات اخلاق با موضوع سبک زندگي گفت: مومنان نسبت به دشمنان سرسخت و نسبت به همديگر مهربان هستند و ذکر و زيبايي معنوي خداوند در اخلاق آنها بروز مي کند.

وي افزود: کسي که در راه خداوند به ديگري محبت و مهرباني کند، پرتوي از نور خداوند در قلب او ايجاد مي شود و روز قيامت از غذاب الهي نيز در امان است.

او ادامه داد: محبت به خاطر خداوند بر ديگران موجب عزتمندي انسان مي شود که نشانه اين عزت مندي به وضوح در سردار شهيد سليماني ديده مي شود و تا تاريخ ماندگار است نام اين شهيد در تاريخ مي درخشد.

حجت الاسلام باراني تصريح کرد: مومن از خداوند است و از خداوند جدا نمي شود و کساني که به خاطر خداوند به همديگر محبت مي کنند در روز قيامت ترسي بر آنها وارد نمي شود.

امام جمعه مهديشهر خاطرنشان کرد: کساني که به يکديگر کمک و محبت مي کنند به خاطر خداوند ، مورد لطف و توجه خداوند قرار مي گيرند.

وي افزود: وقتي به سيره اهل بيت (ع)  نگاه کنيم متوجه مي شويم که زندگي آنها سراسر محبت به ديگران بود و نسبت به همه ي مردم و خانواده مهربان بودند.

حجت الاسلام باراني تصريح کرد: لبخند به ديگران سبب ايجاد محبت مي شود و انسان را در مسير برادري محکم مي کند.

امام جمعه مهديشهر خاطرنشان کرد: صدا زدن ديگران با بهترين اسم سبب ايجاد محبت مي گردد و همه بايد به آن توجه ويژه داشته باشند.

وي افزود: اخلاق نيک از ويژگي هاي انسان هاي با تقوا است و از اشتباه ديگران مي گذرند و کينه به دل ندارند.

او ادامه داد: همه بايد نسبت به همديگر مهربان باشند و اين يکي از مهمترين توصيه هاي اسلامي به همه ي انسان ها است.

حجت الاسلام باراني تصريح کرد: پايه نظام ولايي بر اساس مهرباني و محبت است و بايد در اين راستا پيوند در بين مردم تقويت شود.

امام جمعه مهديشهر خاطرنشان کرد: مديران بايد اخلاق نيک داشته باشند و ماه رمضان فرصت خوبي براي مزين شدن به اخلاق اسلامي است و هر مانعي که در دل ما براي جلوگيري از محبت کردن وجود دارد را رفع کنيم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها