رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد:

خودروسازان متعهد به اجرای کامل استاندارد‌ها هستند

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در ارتباط با حقوق مردم سخت می‌گیریم و خودروساز متعهد به اجرای آن است.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۷۴
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سازمان ملی استاندارد ایران، آقای غلامرضا شریعتی در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو، صنعت خودرو را بخش غیرقابل انکار در زندگی مردم توصیف کرد و افزود: سازمان استاندارد به عنوان نهادی حاکمیتی باید حامی تولید ملی بوده و از سوی دیگر حقوق مردم را استیفا و از آن صیانت کند.

وی تاکید کرد: موظف هستیم تا علاوه بر حفظ و رعایت حقوق مردم و شهروندان، نقش خود را به‌عنوان حامی تولید با هدف تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی و مانع‌زدایی به خوبی ایفا کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد، هدف از تصویب استاندارد‌های ۸۵ گانه مطابق با استاندارد‌های روز اروپا را حفظ حقوق مردم و تولیدکننده برشمرد و گفت: اجرای استانداردها، مقررات فنی و کیفی فقط تامین‌کننده حقوق مصرف‌کننده نیست و به دنبال استیفای حقوق تولیدکننده برای حضور در بازار جهانی و رقابت پذیری محصولات است.

وی افزود: باید تلاش کنیم که حقوق هر دو طرف حفظ شود.

شریعتی، اختصاص بخشی از درآمد خودروسازان به حوزه تحقیق و توسعه را اقدام مهمی ارزیابی کرد که نتایج موثری را برای صنعت خودروی کشور رقم زده است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم طبق برنامه زمانی استاندارد‌های ۸۵ گانه به صورت کامل محقق شود و سازمان استاندارد نیز نهایت همکاری و حمایت را در این زمینه خواهد کرد.

شریعتی با بیان این‌که باعث افتخار است که محصولات تولید داخل رقیب خودرو‌های خارجی هستند، ابراز امیدواری کرد با حمایت و همراهی، صنعت خودروسازی کشور می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد و به صنعتی ارزآور تبدیل شود و در این صورت است که مردم خودرو‌های داخلی با کیفیت را به انواع خارجی ترجیح می‌دهند.

وی، ساخت موتور سه استوانه داخلی با استاندارد‌های روز جهان، بهینه‌سازی و به‌روز رسانی محصولات کنونی و افزایش سطح استاندارد آن‌ها را اقدامی جامع و برنامه‌ریزی شده خواند و گفت: محصولاتی که امسال و سال‌های آینده به بازار عرضه خواهد شد، نشانگر مدیریت جهادی در صنعت خودرو است و حرکتی که با تکیه بر دانش داخلی و توان شرکت‌های دانش بنیان و جوانان تحصیل‌کرده آغاز شده را حمایت می‌کنیم تا این حرکت شتابان و رو به رشد ادامه یابد.

ارسال نظرات