خبرهای داغ:
نامدار گفت: ۴۱ درصد بستری و تست مثبت های سرپایی استان، خانم های خانه دار هستند.
کد خبر: ۹۳۳۵۲۴۹
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر پیمان نامداران رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین که به ریاست دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: تا وقتی که پیک بیماران سرپایی کاهش نیابد امیدی به کاهش بار بیمارستان ها و آمار فوتی نخواهیم داشت.

وی گفت: دیروز آمار بی سابقه ۱۹۲ بستری در استان داشتیم کما اینکه تیم های ترخیص بسیار فعالل بوده و نوع ویروس جدید جوانان را درگیر کرده و بیماران را بسیار بدحال می کند.

نامدار اظهار کرد: وضعیت ابتلا در در کل کشور روند صعودی دارد و روند بستری از سی روز پیش میانگین عدد ۶ ممیز ۴ را داشته و جزو ۱۰ استان بالای کشور است. در چند روز گذشته شیب بیماران مثبت بستری کاهش یافت. استان قزوین مانند استان های دیگر طی یک دوره هجده هفته ای از طرح شهید سلیمانی به موفقیت بالایی در آمار بستری ها داشت اما امروز نسبت به سه پیک قبلی آمارها افزایش بسیاری داشته و طی ده روز آمار ابتلا از ۱۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در پیک چهارم مراجعین سرپایی و بستری در بخش تامین اجتماعی افزایش یافت اما در کنار آن تجهیزات مدرن به دست ما رسید و از سال گذشته تا کنون آمار تخت های آی سی یو ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس بیمارستان علوم پزشکی قزوین با اشاره به آمار ۲۴ ساعت اخیر استان اضافه کرد: تعداد بستری های فعلی ۶۷۰ نفر و بستری های جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۲ نفر می باشد.

نامدار با اشاره فوت مثبت قطعی ۹ هم استانی تصریح کرد: موارد قطعی ابتلا ۹۲۱ نفر، بیماران بدحال ۴۳ نفر، ترخیص از بیمارستان ۹۷ نفر می باشد. همچنین از ابتدای شیوع کرونا ۲۱ هزار و ۱۹۳ هم استانی در بیمارستان های استان بستری شدند و هزار و ۱۴۷ نفر از هم استانی ها فوت کردند.

نامدار در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تست های سرپایی و روزانه بین ۸۰۰ تا ۹۵۰ تست می باشد یادآور شد: ۹۲۱ مورد قطعی مثبت بیماران سرپایی و بستری عدد بی سابقه در تاریخ کرونای استان است و طرح شهید سلیمانی با تمام توان در حال ارائه خدمت بوده و سپاه استان از تمام ظرفیت خود در این راستا استفاده کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: آمار مراقبت در منزل از هزار نفر طی ماه‌های گذشته به سه هزار نفر در حال حاضر رسیده است. موضوع بسیار مهم این است که بتوانیم از این طرح در قالب تیم های نظارتی بیشتر استفاده کنیم کما اینکه ارتش و سپاه در تیم‌های تخصصی در حال خدمت رسانی هستند.

وی افزود: در حوزه بهداشت حرفه ای همکاران ما به طور مداوم در حال فعالیت می باشند و اداره صمت و اتاق بازرگانی قزوین همکاری بسیار خوبی در این خصوص دارند و به خاطر شرایط خاص استان قطعا اعمال محدودیت ها بیش از اعمال محدودیت های کشوری بوده است.

دکتر نامدار با اشاره به تزریق واکسن کرونا در رده های تعیین شده استان بیان کرد: در خصوص واکسن ها تقریبا ۸ هزار و ۲۰۰ واکسن تزریق شده و از تعداد ۷ هزار واکسنی که طی دوروز گذشته وارد استان شد، تا دو روز آینده واکسیناسیون کادر درمان استان به پایان می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: بنظر می رسد با توجه به تراکم جمعیتی استان از ۱۴۰۰ فوتی ۱۲۰۰ نفر بالای ۶۵ سال بوده اند لذا این رنج سنی نیاز بیشتری به دریافت واکسن دارد. میانگین میزان بستری تا فوت در نیمه فروردین به ۲ ممیز ۹۵ رسیده و بسیار کوتاه شده و نگرانی ما این است که اگر سیستم درمان اشباع شود خدمات کمتری ارایه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه یادآور شد: ۴۱ درصد بستری و تست مثبت های سرپایی استان خانم های خانه دار هستند و در ارزیابی های خوداظهاری بحث شرکت در مهمانی ها در هفته گذشته بیش از ۳۲ درصد بوده است.

نامدار گفت: در طرح مراقبت در منزل به ۱۲۰۰ نفر طی یکماه خدمات دهی شد و ۹۸ درصد افراد در این طرح قرنطینه را حفظ کردند و طرح موفقی بود که بصورت پایلوت در قزوین اجرا شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها