خبرهای داغ:
در سلسله نشست‌های تفسیر قرآن کریم؛

آیات قرآن نصب العین قرار گیرد

مدیر کل آموزش قوه قضائیه گفت: شرکت در جلسات قرآنی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انس با قرآن را در این ماه عزیز مدنظر قرار دهیم.
کد خبر: ۹۳۳۵۲۸۳
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز، حجت الاسلام سعید سعدی، کارشناس دینی و مدیر کل آموزش قوه قضائیه امروز در سلسله نشست‌های در محضر قرآن بیان داشت: پس از اینکه خداوند ذره‌ای از قدرت خود را به مردم نمایش داد؛ اعجاز بزرگ خود را به تحدی گذاشت که‌ ای مردم اگر شما در این زمینه شکی دارید سوره‌ای با فصاحت، زیبایی، بلاغت و استحکام کلام مانند قرآن برای ما عرضه کنید.

مدیر کل آموزش قوه قضائیه با اشاره به آیه شریفه فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَلَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِی وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ ۖ أُعِدَّتْ لِلْکَافِرِینَ عنوان داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید و اگر این کار را نکردید و هرگز نتوانید کرد پس بپرهیزید از آتشی که هیزم آن مردم بدکار برای کافران مهیا شده است.

این کارشناس دینی افزود: با گذشت ۱۴۰۰ سال از زمان نزول قرآن تاکنون هیچکس نتوانسته ادعایی در خصوص نوشتن کتابی مانند قرآن داشته باشد.

حجت الاسلام سعدی در خصوص آیه فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِی وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ ۖ ادامه داد: این آیه به نائبان کفر اشاره دارد؛ افرادی با اظهار نظر‌های بی مبنای خود سبب انحراف برخی دیگر از مسیر الهی می‌شوند؛ اما این افراد ابتدا خودشان پیش از همه در این آتش می‌سوزند و سپس دیگران را می‌سوزانند.

وی اظهار داشت: کافر روی حقیقت را می‌پوشاند؛ درواقع کفر سبب می‌شود که انسان دید محدودتری داشته باشد.

مدیر کل آموزش قوه قضائیه گفت: برای رهایی از این عذاب‌ها باید با همین معجزه الهی در ماه مبارک رمضان بیش از هر زمانی انس بگیریم و ضمن تمرکز و تدبر بر روی آیات قرآن دریچه‌های دلمان را برای فهمیدن آن باز کنیم.

این کارشناس دینی در پایان با بیان اینکه باید آیات قرآن را نصب العین قرار دهیم تصریح کرد: شرکت در جلسات قرآنی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انس با قرآن را در این ماه عزیز مدنظر قرار دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها