۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهدای عشایر بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهدای عشایر بستری خرم‌آباد هستند.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۷۱
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد رضا نیکبخت امروز  در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در لرستان اظهار داشت: راه اندازی درمانگاه‌های سرپایی خوب جواب داده است و در اسرع وقت بیماران کرونایی از نظر نیاز به بستری، تهیه دارو و درمان به موقع تعیین تکلیف می‌شوند.

وی گفت: راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته و حضور پزشک دوم برای شیفت عصر برای تعیین تکلیف بیماران کووید ۱۹ خوب جواب داده است و راه اندازی ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز از قبل باعث شد که در پیک چهارم با مشکل خاصی روبرو نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰۰ بیمار کووید در بیمارستان شهدای عشایر بستری هستند و این بیمارستان هنوز یک بیمار فوتی کرونایی در پیک چهارم نداشته است، بیان داشت: نحوه مراقبت از بیماران کرونایی، تأمین به موقع دارو و اکسیژن، وجود پزشک متخصص مقیمی و حضور به موقع کادر درمان بالای سر بیمار، جدی گرفتن کرونا و بررسی وضعیت بیمار باعث شده است که میزان مرگ و میرها کاهش یابد به گونه‌ای که تلاش همه قابل ستایش است و باید دیگران از تجربیات تیم درمانی بیمارستان شهدای عشایر استفاده کنند.

نیکبخت، گفت: روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم با تلاش همکاران و بدون لجاجت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، بتوانیم از این مرحله هم بگذریم و پیک چهارم را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، سال بسیار سختی را گذرانده ایم، اظهار داشت: هم اکنون تعداد هزار و ۴۲۵ بیمار کرونایی روی تخت‌های بیمارستانی لرستان بستری شده اند و بابت پرداخت حقوق و مزایای نیروهای شرکتی شاغل در دانشگاه، نیز مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل درآمدها پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص نحوه پرداخت حقوق و مزایای نیروهای شرکتی در سال جاری، گفت: پیشنهاد می‌شود در قالب بودجه یا هر ردیف دیگری که مد نظر وزارتخانه باشد نسبت به این قضیه فکری شود تا در سال جدید و از لحاظ پرداختی‌ها (به نیروهای شرکتی)، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مشکل خاصی روبرو نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار