مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه از دستگیری شکارچی حرفه‌ای سابقه دار در شهرستان دورود خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۷۳
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حسن سالاروند امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری یک نفر شکارچی حرفه‌ای سابقه دار در شهرستان دورود که اقدام به شکار حیوانات وحشی کرده بود خبر داد.

وی گفت: با رصد اطلاعاتی و اخذ گزارش از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار گونه‌های جانوری توسط این متخلف زیست محیطی، بلافاصله با اخذ دستور از مقام قضائی و همکاری نیروی انتظامی، بازرسی از منزل این متخلف صورت گرفت.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه اظهار داشت: در این بازرسی سه عدد تاکسیدرمی قوچ و میش، دو قطعه کبک تاکسیدرمی شده، مقداری گوشت شکار، لاشه دو قطعه کبک و مقادیری فشنگ از منزل این متخلف کشف و ضبط شد.

سالاروند با اشاره به سابقه شکار غیر مجاز این فرد و محرز بودن تخلفات وی گفت: این شکارچی غیر مجاز بلافاصله با دستور مقام قضائی بازداشت شد.

وی اظهار داشت: پرونده این شکارچی با سابقه پس از تنظیم صورت جلسه برای رسیدگی بیشتر به دادگستری ارجاع شد و موارد کشف شده از منزل وی تا صدور حکم قطعی به صورت امانی نزد این اداره باقی می‌مانند.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه با اشاره به جرایم سخت زیست محیطی و قضائی برای شکار حیوانات وحشی اظهار داشت: محیط‌بانان این منطقه هیچ گونه مماشاتی را با متخلفین زیست محیطی نداشته و با دشمنان تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی این منطقه به شدت برخورد خواهند کرد.

سالاروند از تمام دوست داران محیط زیست خواست هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات