خبرهای داغ:
حاتمی کلیبر در گفتگو با بسیج:

دولت از فضای خوش‌بینی خارج شده و به راهبرد بازدارندگی متقابل تمکین کند

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید از فضای خوش‌بینی خارج شده و به راهبرد بازدارندگی متقابل تمکین کند.
کد خبر: ۹۳۳۵۵۴۱
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
حسین حاتمی کلیبر، دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج درباره اقدامات مجلس در واکنش به اقدامات تروریستی هسته‌ای که در نطنز انجام شد، گفت: اقدام مجلس در این رابطه، طرح راهبردی مقابله با تحریم‌ها و الزامات و بایسته‌های مسیر فناوری هسته‌ای کشور است که پیش از این تصویب شده است.

وی افزود: نحوه مواجه با زورگویان و کسانی که اقتدار و عظمت ایران اسلامی را نمی‌خواهند، در این طرح آمده و مسیر را پیش پای دولت ترسیم کرده و دولت را ملزم به حرکت در این مسیر کرده‌ایم. پس نیاز به سند یا طرح و لایحه جدید در این حوزه نداریم.

حاتمی کلیبر با تاکید بر اینکه این دولت است که باید مقتدرانه پای کار بیاید و ورود جدی کند و از این فضای خوش‌بینی خارج شده و به راهبرد بازدارندگی متقابل تمکین کند، گفت: دولت باید راهبرد بازدارندگی متقابل و اقدامات پیشرفته در حوزه پیشگیری و همچنین اقدام متقابل مجازات‌گریانه یا انتقام‌جویانه در پس اقدامات طرف مقابل را داشته باشد.

وی افزود: مجلس راه‌های ممکن را پیش پای دولت گذاشته و دولت را ملزم به اجرای آن نموده است؛ منتها در بحث نظارتی و سوال از مسئولین متولی، مجلس این جایگاه را برای خود محفوظ می‌داند و رسیدگی به قصور احتمالی متولیان امر به عنوان یک شأن نظارتی برای مجلس محفوظ است.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج درباره اینکه برخی معتقدند چون ایران پاسخ حملات متعدد اخیر دشمنان را نداده، این امر، دشمن را گستاخ‌تر کرده است؛ با تأکید بر اینکه من هم به این امر معتقدم، تصریح کرد: ما دو وظیفه‌ی اقدامات پیشگیرانه در تمامی حوزه‌ها برای آسیب ندیدن، و دیگری مجازات کسانی که اقتدار و عظمت ملی را نشانه می‌گیرند را داریم و این، فرمانی است که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است با عنوان اینکه «دوران بزن در رو تمام شده است…».

حاتمی کلیبر گفت: ما به جد این امر را از متولیان امنیتی و نیروهای نظامی می‌خواهیم تا به وقتش گستاخی دشمن را مقتدرانه پاسخ دهند و مجلس هم به عنوان منتخبان ملت، اقتدار این سرزمین و این ملت را در آسیب‌ناپذیری می‌داند و ما معتقدیم که نیروهای مسلح، وزارت دفاع و وزارت اطلاعات به تبع حرکت دشمن باید اقدامات پیشگیرانه، پیشرفته و عملیات تعقیب و گریز را در دستور کار جدی خود داشته باشند، چرا که این اقدامات، عین بازدارندگی است.

وی تصریح کرد: ما نباید از تشر زدن و قدرت‌نمایی دشمن، ترسی به خود راه بدهیم. ما در اوج تنگدستی، نه داری و محرومیت‌ها و عدم دانش و تکنولوژی نظامی، از پس اقتدار این کشور برآمدیم و اکنون، در شأن ساختار امنیتی و دفاعی ما نیست که آنها اقدامات گستاخ‌آمیزی انجام دهند و ما تماشاگر ماجرا باشیم.

حاتمی کلیبر همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار بسیج مبنی بر افزوده شدن اسامی برخی فرماندهان نظامی و سپاه و برخی سازمان‌های سپاه در چند روز اخیر و در حین انجام مذاکرات در وین توسط اتحادیه اروپا به لیست تحریم‌ها، چه معنی می‌تواند داشته باشد و اقدام مجلس در این حوزه چیست؟ گفت: شیطنت دشمن اجتناب‌ناپذیر است و نشان داده‌اند که حسن نیتی در این زمینه ندارند؛ اما طرح راهبردی مجلس و اقدامات نظارتی بر دولتمردان، از جمله اقدامات در مقابله با اینگونه برخوردهاست.

وی افزود: اقدامات مجلس در حد ریل‌گذاری داخلی است و در مناسبات بین‌المللی و فرامرزی، در ید اختیارات و ید تصمیم‌گیری دولت است، پس هر اقدام متقابلی که اقتدار و عظمت ایران را حفظ کند، قابل حمایت از طرف ماست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها