همزمان با ایام ماه مبارک رمضان:

جشن تکلیف شکوفه‌های تازه مکلف شده در مسجد کوثر زاهدان برگزار شد

زاهدان-جشن تکلیف ٣٠ دختر و پسر مکلف و روزه اولی‌ها در مسجد کوثر زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۴۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج رقیه خاتون از حوزه ام الائمه زاهدان گفت: همزمان با ششمین روز از ماه مبارک رمضان جشن تکلیف ٣٠ دختر و پسر مکلف شده و روزه اولی محله مسجد کوثر زیبا شهر با همکاری و مساعدت خواهران و برادران بسیجی در محل این مسجد برگزار شد.

خواهر افشاری افزود: دختران و پسران با ورود به سن تکلیف باید با کمک گرفتن از قلب، اعضا، جوارح، باور‌ها و اعتقادات، مواظب اخلاق و رفتار خود نیز باشند، خواندن نماز و قرائت قرآن و رعایت حجاب به عنوان تکالیف اصلی هر زن و مرد مسلمان است که دختران و پسران با رسیدن به سن تکلیف موظف به انجام احکام الهی هستند و بر پا کردن نماز، رعایت محرم و نامحرم، حفظ حجاب، خواندن قرآن و گرفتن روزه هستند.

فرمانده پایگاه حضرت رقیه خاتون با اشاره به اینکه رسیدن به سن تکلیف، نقطه عطف در زندگی هر انسان است، تاکید کرد: رسیدن به سن تکلیف آغاز ارتباط با خداوند است و بر همین اساس وظایف سنگینی بر دوش افراد قرار می‌گیرد که با توجه به اهمیت این موضوع، فرزندانمان برای انجام وظایف دینی و اجتماعی خود آماده می‌شوند.

این مقام مسئول جشن تکلیف را به عنوان یکی از برکات زیبای جامعه اسلامی دانست که نقش مهمی در نهادینه کردن احکام اسلام در جامعه دارد، بیان کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف برای دختران و پسران در راستای ترویج فرهنگ دینی قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مساجد و جامعه انجام گرفته تا روح معنوی در جامعه حاکم شود.

در ادامه این مراسم امام جماعت مسجد کوثر با تبریک و تهنیت فرارسیدن ماه میهمانی خدا و این جشن به دختران و پسران مسجدی، گفت: اگر خداوند از شما تکلیفی می‌خواهد این نشان دهنده این است که بزرگ شده‌اید و تکلیف بر شما واجب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین چهکندی افزود: انس و الفت بیشتر به پروردگار متعال، آرامش، دوری از بدی‌ها و گناه و محرمات، نظم و بهداشت و سلامت، از برکات نماز است.

وی تصریح کرد: رسیدن به سن تکلیف، یعنی زمانی که خدای متعال از ما عبادات و وظایفی را خواسته که در قبال آن پاداشی بسیار عظیم به ما می‌دهد و این واقعه حقیقتاً جشنی بزرگ است
در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از این عزیزان تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام /
ارسال نظرات
آخرین اخبار