رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از اجرای بیش از ۴۰ هزار برنامه در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد و گفت: ایجاد ۳۶ موزه دفاع مقدس تا ۱۴۰۴ در سراسر کشور در دستور کار است.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۵۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که روز گذشته (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کار‌های بسیار مهمی صورت گرفت، اظهار داشت: در سال گذشته و در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اجرای ۲۶ هزار برنامه در دستور کار بود که خوشبختانه با همت مضاعف و تلاش دست‌اندرکاران، بیش از ۴۰ هزار برنامه در طول ۴۳ هفته در سراسر کشور برگزار شد.

سردار کارگر با بیان اینکه برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۴۰۰ شهرستان سراسر کشور برگزار شد، ادامه داد: ۵۰۵ ستاد در کشور جهت برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف تشکیل شد.

وی افزود: اوج و قله برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجلیل از یک میلیون و ۳۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت: حضرت امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در آن دیدار فرمودند که باید به موضوع پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخته شود.

وی ادامه داد: پس از آن دیدار در سال ۱۳۹۶، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ۵۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل شد؛ همچنین در سال ۱۳۹۷، از ۲۰ هزار رزمنده در سطح گردان و هم‌تراز تقدیر شد.

سردار کارگر اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ از ۲۰۰ هزار رزمنده در سطح گروهان و هم‌تراز تقدیر شد و سال گذشته نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، یک میلیون و ۳۵ هزار رزمنده مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در سال گذشته ۹ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور افتتاح شد، گفت: از زمان حضور سرلشکر باقری در ستاد کل نیرو‌های مسلح ۲۰ موزه در سطح کشور افتتاح شده است؛ هم‌اکنون ۲۴ موزه در سراسر کشور داریم و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۶ موزه فعال دفاع مقدس در سراسر کشور داشته باشیم.

سردار کارگر در خصوص چاپ کتاب در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۳ در طول ۲۰ سال ۷۰۰ عنوان کتاب در بنیاد به چاپ رسیده بود که خوشبختانه با فعالیت‌های صورت گرفته از سال ۱۳۹۳ تا کنون شش هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های «فانوس»، «دو سالانه کتاب»، «کتاب یوسف» و «رسام» افزود: کار‌های خوبی در حوزه شعر و سرود انجام شده است؛ به عنوان مثال برای گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح جشنواره «ترنم فتح» آغاز به کار کرد و خوشبختانه امسال دومین دوره آن برگزار شد و ما به دنبال این هستیم که این جشنواره در حوزه کشور‌های اسلامی برگزار شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در سال ۱۳۹۳ حدود ۳.۵ درصد از عناوین کتاب‌هایی که چاپ می‌شد در حوزه دفاع مقدس بود، گفت: در سال ۱۳۹۸ این عدد به ۱۹/۵ درصد ارتقا یافت که ۱۱ درصد از آن توسط بنیاد به چاپ رسیده است.

سردار کارگر با اشاره به تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های دولتی، کشوری و لشکری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، و با بیان اینکه، در راستای اجرای برنامه‌های ویژه چهل سالگی دفاع مقدس، تمامی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و مراکز با انگیزه وارد میدان شدند، خاطرنشان کرد: امروز اجازه نداده و نمی‌دهیم که مسائل جناحی و صنفی وارد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور شود چرا که حوزه دفاع مقدس متعلق به همه کشور است.

ارسال نظرات