خبرهای داغ:
مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی استان قزوین

اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز برگزار می‌شود

سلگی گفت: نخستین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز با توجه به لزوم شناخت و معرفی الگوهای شاخص به نسل جوان در استان قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۵۹۶۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

مسعود سلگی در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین در خصوص جزئیات بخش استانی اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز اظهار کرد: آن چیزی که امروز در محیط دانشگاهی و دانشجویی به آن احتیاج داریم شناخت و معرفی الگوهای کامل به نسل جوان است که این مسئله رسالت سنگینی بر دوش همه گذاشته و باید به‌درستی انجام شود.

وی افزود: شهدا به عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین الگو برای نسل جوان، امروز در اختیار ما هستند که باید این هنر را داشته باشیم و از آنها به‌درستی بهره ببریم چراکه سبک و زندگی شهدا در موفقیت نسل جوان بسیار اثرگذار است.

مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی دانشجویان تاریخ ساز در قرارگاه شهید علم الهدی به صورت کشوری و استانی به تصویب رسیده است.

سلگی تصریح کردترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه، رسالت های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، سیره شهدا و دانشگاه در انقلاب اسلامی، نقش بسیج دانشجویی در دفاع مقدس از جمله محورهای موضوعی اولین جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز است.

وی خاطرنشان کرد: هنرهای تجسمی، تئاتر و نمایش، فیلم کوتاه، ادبیات داستانی، موسیقی، شعر و عکس از بخش‌های جشنواره است که 31 اردیبهشت ماه سال جاری آخرین‌مهلت ارسال آثار، یکم الی سیزدهم خردادماه سال جاری آیین اختتامیه استانی و هفته پایانی خردادماه سال جاری نیز آیین رونمایی از فراخوان ملی جشنواره خواهد بود.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارسال آثار خود را تا ۳۱ اردیبهشت ماه به آیدی tarikhsazfest_qaz@ در پیام رسان هاي تلگرام ، ايتا، اينستا و بله ارسال کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها