خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با بسیج:

سپاه نقشی اصلی در پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب داشته است/قدرت امروز سپاه در سایه‌سار ولایتمداری است

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: سپاه پاسداران سهم بسزا و نقشی اصلی در پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب داشته است.
کد خبر: ۹۳۳۶۰۱۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳

سپاه سهم بسزا و نقشی اصلی در پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب داشته است/ توانمندی و قدرت امروز سپاه در سایه‌سار ولایتمداری استحجت الاسلام حسین علیی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد انقلابی سپاه پاسداران به فرموده امام راحل که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» اشاره و اظهار کرد: امروز این شعار تاریخی امام (ره) در عرصه‌های مختلف به عینیت رسیده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ و صدور انقلاب و جهانی شدن انقلاب نقش اول را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد تاسیس سپاه پاسداران ۱۰ روز بعد از پیروزی انقلاب و روی کار آمدن دولت موقت مطرح شد، گفت: دوم اردیبهشت ۵۸ شورای فرماندهی سپاه معرفی و این روز به عنوان سالروز تشکیل سپاه اعلام شد و در تاریخ ۲۶ خرداد ماه سال ۵۸ شورای انقلاب به صورت رسمی تشکیل این نهاد را اعلام کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در تبیین اهمیت تشکیل سپاه پاسداران به نقش‌آفرینی این نهاد در طول دوران انقلاب اشاره و عنوان کرد: در اوایل انقلاب نقش سپاه در تأمین امنیت داخل شهرها بود اما با شروع جنگ تحمیلی نقش سپاه مشهودتر و گسترده‌تر شد.

وی با بیان اینکه سپاه در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس عمده وظیفه اداره جنگ بر عهده سپاه  بود و علاوه بر جنگ در مرزها وظیفه سازماندهی نیروهای مردمی، تشکیل بسیج، فرماندهی نیروهای بسیجی و... را نیز بر عهده داشت و از کیان نظام و انقلاب جانانه دفاع کرد.

علیی با اشاره به اینکه سپاه پاسدارن بعد از جنگ علاوه بر نقش‌های نظامی و امنیتی در عرصه‌های مختلف اعتقادی، سازندگی، سیاسی، بصیرت‌افزایی و روشنگری انقلاب نقش‌آفرینی کرد، ادامه داد: امروزه هم در بحث‌های محرومیت‌زدایی و در عرصه جنگ نرم دشمن، جنگ نیمه‌سخت امنیتی و جنگ ترکیبی در خط اول ایفای نقش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران در حوادث و بلایای طبیعی نجات‌بخش جان مردم بوده و نقش‌آفرینی می‌کند، گفت: در حوادثی همچون سیل و زلزله نخستین افرادی که برای نجات جان مرم در صحنه حضور دارند و آخرین افرادی که صحنه را ترک می‌کنند نیروهای مخلص سپاه و بسیج است که نشان از این موضوع دارد که سپاه همواره در صحنه و آماده برای عرصه‌های سخت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان به نقش سپاه در مهار فتنه‌ها و مبارزه به عناصر ضد انقلاب اشاره و بیان کرد: اولین نقش در مهار فتنه‌ها را سپاه ایفا می‌کند و همواره در مقابله با نحله‌های اعتقادی و فرقه‌های ضاله و جنگ‌های اعتقادی به خوبی ورود کرده است.

وی با اشاره به اثرگذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محور مقاومت، امنیت پایدار در کشور را حاصل زحمات سپاه در محور مقاومت دانست و اضافه کرد: امروز سپاه در جنگ‌های نیابتی که استکبار علیه منطقه ایجاد می‌کند توانسته جبهه نبرد با دشمن را هزاران کیلومتر دورتر از مرزها ببرد و آسایش و امنیت واقعی را در کشور ایجاد کند.

* مقاومت سپاه در مقابل دشمنان حد و مرز ندارد‌

علیی با بیان اینکه مقاومت سپاه در مقابل دشمنان حد و مرز ندارد‌ و هر روز جغرافیای مقاومت را گسترش می‌دهد، بیان کرد: امروز سپاه پاسداران مرزهای ژئولوژیک خود را تا دریای باب‌المندب، دریای مدیترانه و ۲ هزار کیلومتر در اقیانوس هند جلو برده و با برپایی رزمایش اهداف متحرک دشمن را با موشک‌های بالستیک برای اولین بار به صورت رزمایشی نشانه گرفت و تنبیه کرد.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران مرزهای اقتدار خود را ۲ هزار کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی برده است و این یک اقتدار است که حاصل تلاش‌های جانانه و شبانه‌روزی سپاه در عرصه هوا فضا، زمینی، جنگ الکترونیک و... است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران سهم بسزا و نقشی اصلی در پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب داشته است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز می‌فرماید اگر ستونی از ستون‌های نظام بلغزد آن را به سپاه می‌بندیم تا محکم شود و ثبات پیدا کند که نشان از اهمیت سپاه دارد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسدارن به وظیفه خود در حفظ از انقلاب در عرصه‌ها و مشارکت‌های سیاسی به بهترین نحو عمل و نقش‌آفرینی کرده است، افزود: امروز سپاه با قدرت هرچه بیشتر از قبل آماده دفاع از انقلاب است.

* ولایتمداری و سرباز ولایت بودن مهم‌ترین ویژگی سپاه

علیی در ادامه سخنان خود ولایتمداری و سرباز ولایت بودن را مهم‌ترین ویژگی سپاه دانست و گفت: سپاه سرباز و رهرو ولایت است و فرهنگ شهید سلیمانی نیز فرهنگ سربازی ولایت است؛ فرهنگ امام فرهنگ ولایت است اما فرهنگ حاج قاسم فرهنگ سربازی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان شمشیر ولایت و یاور ولایت نقش ایفا می‌کند، بیان کرد: سپاه افتخار می‌کند که مرجع، فرمانده و ولی فقیه آن حضرت آقا، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در تبیین دیگر ویژگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مظلومیت در سپاه نشانه اخلاص و ولایتمداری آن است، عنوان کرد: به فرموده شهید بهشتی پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند، غریبانه زندگی می‌کنند، مظلومانه شهید می‌شوند و بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه امروز به واسطه قدرت سپاه دشمن فکر حمله نظامی را از سرش بیرون کرده، گفت: ویژگی مهم سپاه که باعث شده امروز به این نقطه و قدرت برسد و پیروزی بزرگ را رقم بزند و در مقابل تحریم‌های ظالمانه در اوج قدرت است به دلیل ولایتمداری سپاه است.

علیی با بیان اینکه توانمندی و قدرت امروز سپاه در سایه‌سار ولایتمداری و تابعیت از فرامین رهبری رقم خورده است، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره تابع فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) بوده و وقتی رهبری بر قوی بودن تاکید می‌کند سپاه در همان لحظه اول این پیام را می‌گیرد و به آن عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه قوی شدن گفتمان انقلاب است، اضافه کرد: گفتمان ولایت این است که قوی باشیم و رهبری طی دو سال اخیر بارها بر این مهم تاکید کرده‌اند که ما چاره‌ای جز قوی شدن نداریم چراکه اگر قوی نباشیم دشمن ما را شکست خواهد داد، ضمن اینکه این قوی شدن در راستای حفظ اسلام، حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تجلیل از اقدامات ارزشمند، تأثیرگذار و شجاعانه سپاه پاسداران در طول دوران انقلاب و برهه‌های حساس، یادآور شد: امنیت حاصل در کشور حاصل زحمات شبانه‌روزی نیروهای مسلح است که باید همه مردم و از جمله مسئولین، دولتمردان، استانداران، ائمه جماعت و نمایندگان ولی فقیه، مدیران کل و... قدردان این زحمات باشند چراکه اگر امنیت نباشد کسی به جایی نمی‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات