امام‌جمعه کرج گفت: اصابت موشک به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای اسرائیل و نفوذ آن به عمق ۲۰۰ کیلومتری و عبور از گنبد آهنین و اینکه نتوانند معلوم کنند چه کسی و چگونه زده، یعنی شکست آن‌ها.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۱۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه 15 ماه مبارک رمضان، ولادت پربرکت کریم اهل‌بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) است، گفت: کمتر پرداختن به جایگاه رفیع و مقام بلند این حضرت، یکی از مظلومیت‌های ایشان است.

اصابت موشک به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای اسرائیل یعنی شکست آن‌ها

وی مطرح کرد: امروز سالگشت وفات حضرت خدیجه کبری (س) است؛ بانوی بزرگواری که نَسَب شریفشان با رسول خدا در قُصَی‏ بن‏ کِلَاب که جدّچهارم پیامبر است به هم می‏رسند، یعنی از ذریه حضرت ابراهیم و متدین به دین حنیف هستند. ایشان قبل از اسلام به سه لقب معروف بودند: طاهره، ام الایتام و سیده قریش. 

امام‌جمعه کرج افزود: با ثروت و جلالی که ایشان داشتند اشراف حجاز خواستگارشان بودند اما به ازدواج با پیامبر راضی شدند و خود اقدام کردند زیرا در رسول خدا چیزی جز صداقت، پاکی، امانت‌داری، ذکاوت و فضائل پسندیده نمی‌دید. حضرت خدیجه کبری دارای صفات و فضائل فراوانی هستند و از سجایای بسیار بلندی برخوردار بودند به‌طوری‌که ائمه (ع) به انتسابشان به حضرت افتخار و مباهات می‌کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: عقل و درایت و بررسی زندگی نورانی حضرت خدیجه (س) از ایشان الگوی کاملی ساخته است. بانوان بزرگوار می‌توانند در مقابل الگوهاى انحرافى غربى که دشمنان به رنگ‌های مختلف عرضه می‌کنند و در تلاش هستند تا با نفوذ فرهنگی و قدرت رسانه‌ای خود عقاید و اخلاقشان را از بین ببرند ایستادگی و مسیر درست را طی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: 25 سال با پشتوانه اقتصادی و سیاسی در کنار رسول خدا بودند و ازنظر ایمان و عقیده در جایگاهی قرار گرفتند که خدا و پیامبر و ملائکه ایشان را دوست داشتند و بر ایمانشان مباهات و ایشان را به‏عنوان یکی از بزرگ‌ترین زنان جهان معرفی می‏کردند. خدای تعالی همه ما را از پیروان واقعی اهل‌بیت (ع) قرار دهد.

وی بیان کرد: 5 اردیبهشت سالگشت شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس است و البته آمریکا در طول این بیش از ۴۰ سال تجربه شکست از ایران را درصحنه‌های مختلف زیاد داشته است، ولو به خود نمی‌گیرد و شرارت‌هایش را ادامه می‌دهد و برای ما گرفتاری و زحمت درست می‌کند. سختگیری‌ها و تحریم‌های ظالمانه‌ای که اعمال می‌کند، همه به دلیل شکست‌هایی است که خورده و می‌خورد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: این جبهه گسترده و فراگیر مقاومت که او و صهیونیست‌ها را احاطه کرده، خواب خوش را از آن‌ها گرفته و قدرت نظامی آنان را به سخره گرفته شکستی است که از ایران خورده است. اینکه نمی‌تواند یمن را پس از چند سال جمع کند و در سوریه موفق شود و در افغانستان و عراق گیر کرده و باید منطقه را ترک کند، شکست‌هایی است که از تفکر گسترده شده انقلاب ایران در عالم می‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اذعان کرد: اصابت موشک به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای اسرائیل و نفوذ آن به عمق ۲۰۰ کیلومتری و عبور از گنبد آهنین و اینکه نتوانند معلوم کنند چه کسی و چگونه زده، یعنی شکست. یعنی به روزهای فروپاشی اسرائیل نزدیک می‌شویم و به‌زودی در قبله اول مسلمین نماز جماعت برپا خواهیم کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سختگیری‌های همه‌جانبه آمریکا خاطرنشان کرد: حالا بر ما سخت بگیرند چیزی عوض نمی‌شود. مسئولین دیپلماسی ما این مطلب را خوب درک کنند که کار استکبار تمام است و مرعوب بعض عملیات ایذایی و سروصداهایی که درمی‌آورند را نشوند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات دستورات رهبری را اجرا کنید، عنوان کرد: در این رفت‌وآمدها که برای مذاکره انجام می‌دهند دستورات رهبر معظم انقلاب را مدنظر داشته باشند که فرمودند: ما هیچ عجله‌اى براى رفع تحریم‌ها نداریم. حرفمان هم پیچیده نیست؛ اول، رفع همه تحریم‌ها دوم، راستی آزمایی و سوم انجام تعهدات طرفینى. بسیار واضح و روشن فرمودند که نباید مذاکرات فرسایشی شود اما می‌شنویم که باز آقایان در حال گفت‌وگوی مرحله‌به‌مرحله و گام‌به‌گام هستند تا خسارت دیگری به کشور وارد کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به جایگاه سست آمریکا در جهان اظهار کرد: امروز ایران در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد؛ می‌بینید که آمریکا مثل گذشته نیست و کسی قبولش ندارد و نمی‌تواند کشورها را علیه ایران یک‌صدا کند. از طرف دیگر مشغول درگیری جدی است که با چین و روسیه دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: از همه مهم‌تر قدرت دفاعی ایران است که می‌تواند از خودش و دوستانش حتی بیرون از مرزهایش دفاع کند و در صورت لزوم اقدام محکم و کوبنده داشته باشد. لذا نباید آقایان از موضع ضعف در مقابل کشورهای غربی و اروپایی حاضر  شوند.

وی ضمن عرض تسلیت دوباره عروج سردار سید محمد حجازی بیان کرد: وی شخصیتی بود که سالیان عمرش را در راه خدمت به انقلاب و اسلام سپری کرد و منشأ آثار و خدمات کم‌نظیری در داخل و خارج از کشور بود. بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی از کارهای ماندگار این عزیز است. جبهه استکباری از رفتن او خوشحال شدند اما باید بدانند بنیانی که برای مقابله با مستکبران عالم گذاشته‌شده قائم به شخص نیست و با شهادت سربازانش سست نمی‌شود بلکه مستحکم‌تر و بالنده‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات