سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

تمدید محدویت‌هایی کرونایی در یزد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا یزد گفت: با توجه به اینکه استان یزد همچنان در وضعیت در هشدار و قرمز قرار دارد، محدودیت‌ها برای حفظ سلامت مردم به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۵۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ علی صالحی در یزد اظهار داشت: در حال حاضر کشور همچون بسیاری از کشور‌ها درگیر موج چهارم کرونا شده است و سرعت افزایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب بیشتر از خیز‌های قبلی و شدت درگیری غیر قابل تصور است.

وی ضمن تشکر از مشارکت و همراهی آحاد شهروندان استان یزد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی منسجم، بیماریابی، قرنطینه، مدیریت کنترل و پیشگیری و با رعایت حداکثری مردم عزیز استان سیر صعودی ابتلا به بیماری در یزد متوقف شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: رعایت نکات ایمنی مقابله با کرونا در استان سبب شد که استان یزد در ردیف ۵ استان برتر کشور شناخته شود، زیرا سهم بسزایی در کنترل و کاهش رشد بیماری داشته است.

صالحی ادامه داد: اگر چه وضعیت استان به نسبت اکثر استان‌ها نسبتاً بهتر، شیب افزایش بستری کمتر و مراقبت و قرنطینه موثر کارساز است، اما همچنان وضعیت استان در مرحله هشدار و قرمز است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد استانی مقابله با کرونا از وضعیت و شرایط جامعه آگاه است، ما با وضع محدودیت‌های متناسب با وضعیت استان به دنبال حفظ دو اصل سلامت و معیشت مردم استان هستیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در راستای اجرای محدودبت‌های کرونایی چشم انتظار یاری بیش از پیش مردم عزیز و کمک به سنگربانان جبهه بهداشت و درمان و سلامت جامعه هستیم.

صالحی بیان کرد: در شرایط کنونی همچنان استفاده از ماسک در بیرون از خانه، حفظ فاصله اجتماعی، پرهیز از سفر و تردد غیر ضروری، دوری از هرگونه برنامه و مراسم جمعی و دورهمی خانوادگی به عنوان عامل اصلی انتقال ویروس لازم است، زیرا این عوامل تنها راه قطع زنجیره بیماری و کمک به بهبود وضعیت استان است.

در راستای مصوبات ستاد ملی و تصمیمات ستاد استانی یزد، به منظور کنترل و مقابله با موج چهارم، مقررات وضعیت قرمز در همه شهرستان‌های استان همچنان پا برجا است و محدودیت‌های مصوب ذیل از روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه و به مدت یک هفته دیگر در سراسر استان و به صورت یکنواخت اعمال می‌شود.

تمامی محدودیت‌های هفته جاری و مقرر در اطلاعیه‌های قبلی به مدت یک هفته دیگر و به همان ترتیب و روال تمدید می‌شود.

منع تردد شبانه از ساعت ۹ شب به بعد برای خودرو‌های شخصی با اعمال جریمه از طریق دوربین و اکیپ‌های پلیس راهور به صورت جدی و بدون اغماض انجام می‌شود.

اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی موظف به بازرسی و نظارت جدی به تعطیلی و ساعت کار اصناف بوده و استمرار این روال منوط به رعایت جدی و حداکثری اصناف است.

همچنین برگزاری هرگونه تجمع و مراسم ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
ارسال نظرات