خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج)؛

اجرای طرح شهید سلیمانی باحضور بیش از ۳۰۰ تیم جهادی در موج چهارم کرونا

سرهنگ طاهرخانی گفت: با توجه به موج چهارم کرونا، بیش از ۳۰۰ تیم در این طرح فعال هستند که با تعامل و همکاری بسیار نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی و ابلاغیه و دستورالعمل های ستاد کرونا استان می باشد.
کد خبر: ۹۳۳۶۳۵۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و اقدامات سپاه استان در این طرح بیان کرد: در ابتدای ابتلای استان به ویروس کرونا ۲۴ ساعت بعد از مطالبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از فرماندهی سپاه استان در بحث راه اندازی مجدد بیمارستان رحیمیان الوند و بکارگیری نیروهای مجرب برای اینکه بتوانیم بار درمانی را از دانشگاه علوم پزشکی کم کنیم در بحث گند زدایی و پاک سازی معابر و اماکن عمومی، نیروهای جهادی داوطلبانه ورود پیدا کردند.

وی گفت: در بحث شهید سلیمانی، تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت صورت گرفت که طی آن گروه های جهادی در قالب ۳ تیم حمایتی، مراقبتی و نظارتی، وارد عرصه عمل مقابله با ویروس کرونا شدند و در موج سوم کرونا به اذعان مسوولان امر این طرح توانست به موفقیت های زیادی دست یابد.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به مأموریت تیم های مراقبتی اظهار کرد: ارائه خدمات درب منزل با حضور یک پرستار، بهیار و پزشک انجام می شد و همه خدمات و امور مورد نیاز فرد بیمار از طریق این تیم و بدون حضور فرد بیمار در سطح شهر انجام می گرفت.

سرهنگ طاهرخانی در ادامه با اشاره به فعالیت تیم های حمایتی و نظارتی عنوان کرد: کسانی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا خانه نشین شده اند و مشاغل آنها به دلیل شیوع این بیماری آسیب دیده و نمی توانند زندگی شان را در بحث معاش تامین کنند، از سوی تیم های حمایتی با توزیع بسته های معیشتی و سایر خدمات مورد حمایت قرار گرفتند.

وی در خصوص فعالیت تیم نظارتی افزود: در تیم نظارتی که متولی ان بسیج اصناف بود، به کمک بازرسان اداره صمت شتافته و با نظارت و بازرسی بر اماکن و مکان های پرتردد که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردند، نسبت به اجرای دستورالعمل ها اقدامات لازم را به اجرا رساندند.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: تیم ها با توجه به نوع نیاز تامین می شد و اکنون با توجه به وضعیت قرمز استان و موج چهارم کرونا، بیش از ۳۰۰ تیم در این طرح فعال هستند و مأموریت های مربوطه را به بهترین شکل اجرا می کنند که البته با تعامل و همکاری بسیار نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی و ابلاغیه و دستورالعمل های ستاد کرونا استان
تهیه و تنظیم شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار