خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین

۱۲ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن در قزوین تزریق شده است

نامدار گفت: از ابتدای توزیع واکسن کرونا ۱۲ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن تا امروز تزریق شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دوز اول و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۷۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان که به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در محوطه استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: استان قزوین جزو هفت استان در حوزه مرگ و میر در هفته گذشته بوده که پیش بینی می شود تا هفته آینده این روند کاهش یابد این در حالی است که در حال حاضر در کل کشور این بیماری سیر صعودی داشته و کاهش چشمگیری وجود ندارد.

وی گفت: در هفته گذشته عدد فوتی ها در استان به ۷۴ نفر رسید و پیش بینی ما برای هفته آینده در حوزه فوتی ها آماری در همین حدود است. همچنین میزان بستری در استان طی سی روز گذشته به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، ۶/۵ درصد می باشد. طی ۲۴ ساعت گذشته نفر ۱۲۰ بستری در بیمارستان های استان داشتیم و طی ۱۴ ماه گذشته تا امروز ۲۱ هزار و ۷۳۱ نفر در بیمارستانها بستری شدند.

نامدار اضافه کرد: درحال حاضر استان قزوین نرخ بروز بیماری نسبت به کل کشور، در رده دهم قرار دارد و روند بستری و تست مثبت در قزوین در دو هفته گذشته به طور روزانه ۱۳۰ نفر و به طور هفته ای بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار مشمول و محتمل به بیماری کرونا داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: با توجه به شرایط خوبی که در بحث قرنطینه در استان ایجاد شده به نظر می رسد هفته آینده از پیچ بیماری عبور کنیم. این در حالی است که ۱۳۲ بیمار در آی سی یو بستری هستند و علیرغم اینکه ۴۵ بیمار بدحال در استان وجود دارد ۱۵ نفر هنوز منتظر دریافت خدمات تخت های آی سی یو می باشند.

وی با اشاره به فوتی های ۲۴ ساعت گذشته استان افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد فوتی در استان داشتیم و تعداد فوتی های استان طی ۱۴ ماه گذشته به یک هزار و ۵۱۴ نفر رسیده است و یک هزار و ۱۷۴ نفر فوتی ها بالای ۶۰ سال بوده اند.

نامدار تصریح کرد: با کمک کادر درمانی و پزشکی در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد ۹۰ بیمار پس از بهبود از بیمارستانها ترخیص شده اند.

نامدار تصریح کرد: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان قزوین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۹ هزار و ۴۹۵ نفر و موارد محتمل و مشکوک نیز ۱۳ هزار و ۳۳۲ نفر ثبت شده است و در حال حاضر مراکز آزمایشگاهی بالغ بر ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مورد در روز تست را به ثبت می رسانند که پاسخ پنجاه درصد این تست ها زیر ۲۴ ساعت ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن تا امروز تزریق شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دوز اول و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند و بیشترین جامعه هدف اعضای نظام‌پزشکی، کادر درمان و ۹۰ درصد جانبازان و ۶۰ درصد پاکبانان بوده و در این مرحله اولویت سایر گروهها بیماران خاص خواهد بود که اسامی این بیماران به مرکز شهید بلندیان و پایگاه های هدف معرفی شده است.

وی با اشاره به میزان بستری ها به تفکیک شهرستان ها افزود: در شهرستان قزوین به ازای هر صد نفر ۳۶/۲ و میزان فوتی ها به نسبت هر صد هزار نفر ۵/۵ درصد می باشد. در شهرستان تاکستان میزان بستری ۳۶/۲ و فوتی ۵/۵ بوده که در معرض خطر جدی قرار دارد و در شهرستان البرز میزان بستری ۳۱ درصد و فوتی ۴/۶ دهم درصد بوده و سایر شهرستان ها در شرایط بهبود قرار دارند.

نامدار در پایان خانم های خانه دار، کارگران، دانشجویان و دانش آموزان را بیشترین گروه های مبتلا به بیماری کرونا معرفی کرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار