استاندار هرمزگان گفت: با تصمیم ستاد ، محدودیت های کرونایی در هرمزگان تا پایان این هفته تمدید شد.
کد خبر: ۹۳۳۶۵۱۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،فریدون همتی در نشست استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: کنترل رفت و آمد مبادی ورودی، کشتی‌ها و شناور‌ها به علت نگرانی از ورود ویروس هندی، به ویژه از مرز‌های زمینی شرقی استان و ملوانان باید تشدید شود.

وی گفت: شش شهرستان بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، قشم، میناب، جزایر کیش و هرمز در وضعیت قرمز کرونا، بشاگرد، بستک، جاسک، حاجی آباد و رودان نارنجی، و شهرستان‌های بوموسی و سیریک در وضعیت زرد هستند.

استاندار هرمزگان گفت: کنترل پیک دوم کرونا در استان وابسته به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
همتی افزود: در شهرستان‌های قرمز فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴، فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ در شهرستان‌های نارنجی و مشاغل گروه ۴ در شهرستان‌های زرد ممنوع است.
وی همچنین از نیروی انتظامی خواست، محدودیت‌های مربوط به رفت و آمد‌ها را با جدیت اجرایی کند.
استاندار هرمزگان گفت: با تصمیم امروز ستاد ملی کرونا مراسم شب‌های قدر در فضای باز، با نفرات محدود و حداکثر دو ساعت برگزار می‌شود.

همتی بر استفاده از برنامه‌های ویژه رسانه ملی در شب‌های قدر تاکید کرد و گفت: به منظور تدوین دستورالعمل اجرایی برگزاری آئین شب‌های قدر، کمیته‌ای در استان تشکیل می‌شود که محل برگزاری و نحوه اجرای این مراسم‌ها را مشخص خواهد کرد.

وی گفت: مراقبت و رعایت شیوه نامه‌ها در برخی مراکز به شدت کاهش یافته است و در صورت تداوم این وضعیت با افزایش بستری و فوتی ناشی از کرونا در استان روبرو خواهیم شد.

استاندار هرمزگان گفت: برای قطع دامنه توسعه این بیماری به رعایت ۹۵ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی نیاز است.

همتی از آغاز نام نویسی داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای نوترکیب انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در بندرعباس خبر داد و گفت: سه هزار واکسن پاستور سهم هرمزگان است که داوطلبان می‌توانند برای نام نویسی به ادرس اینترنت pasteurcovac.ir مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۱۱۸ تماس بگیرند.

وی گفت: برگزاری نماز جماعت و مستحبی در مساجد با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان، خلاف مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا است.

استاندار هرمزگان از ائمه جمعه و جماعت اهل سنت و شیعه خواست از برگزاری نماز جماعت و مستحبی برای حفظ سلامت و جان شهروندان پرهیز کنند، زیرا توجه نکردن به شیوه نامه‌ها موجب نگرانی سایر شهروندان می‌شود.

همتی، آسیب‌های دعوت به مراسم افطاری در شرایط کرونایی را همتراز با شرکت در مراسم ختم و برگزاری عروسی برشمرد و گفت: رعایت این توصیه‌ها برای حفظ سلامتی خود شهروندان است و می‌توان هزینه مربوط به افطاری‌ها را صرف کمک‌های مؤمنانه و دست‌گیری از فقرا و نیازمندان کرد.

وی به کمبود ذخایر خونی در استان هم اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با نیروی انتظامی و پلیس راهور، سازمان انتقال خون به صورت هفتگی مشخصات فرد، پلاک خودرو، تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهدا کننده را به پلیس راهور ارسال می‌کند تا افرادی که بعد از افطار و در ساعات محدودیت، برای اهدای خون به مراکز خون گیری مراجعه کنند، مشمول جریمه نشوند.

استاندار هرمزگان گفت: بسیاری از کانون‌های توسعه این بیماری، رفت و آمد‌های درون استانی، دورهمی‌ها و حضور در اماکن پرتجمع است.

همتی از شهروندان خواست رفت و آمد خود را به بیرون ازمنزل محدود کنند و درصورت ضرورت، شیو نامه‌ها و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

ارسال نظرات