آیت‌الله اعرافی در دیدار با اعضای مجمع فرهنگیان میبد:

با تمام توان در انسجام و رشد و توسعه شهر پای‌کار هستم

آیت‌الله اعرافی در دیدار اعضای مجمع فرهنگیان میبد بابیان اینکه مسائل شهر رها نشده است گفت: اطمینان می‌دهم با تمام توان در انسجام شهر و رشد و توسعه شهر پی گیر و پای‌کار هستم.
کد خبر: ۹۳۳۶۵۲۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امام‌جمعه میبد در این دیدار فرمود: غیر از بخش‌های مختلف که در طول سال در قالب شورا‌ها و طرح‌ها دنبال می‌شود؛ اولویت‌هایی هم با همفکری فرماندار و نماینده هرسال در شهرستان تعیین و دنبال می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور همگرایی و همبستگی در مدیریت شهر را نسبتاً خوب ارزیابی کرد.
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در آموزش‌وپرورش، دانشگاه و ادارات اگر نظام معیشت خوبی نداشته باشیم استعداد خوب نمی‌آید تصریح کرد: متأسفانه نظام اداری‌مان قوی نیست چراکه معیشت اداری ما بالا نیست و من معتقدم که نظام اداری باید بهترین حقوق را به کارمندان دولت دهد و افراد کار مردم را دست بگیرند.
امام‌جمعه میبد ارتقاء نظام اداری، بهره‌گیری از جوان، کادر سازی و بومی‌سازی را از رویکرد خود و مسئولین شهرستان خواند و گفت: از نظام اداره قوی و سالم مغفول نیستیم و در باب نظام اداری هر وقت به اشکالی برمی‌خورید و یا پیشنهاد جدی دارید می‌توانید به خود من منعکس کنید تا پی گیری شود.
آیت‌الله اعرافی حرکت صنعتی و درآمدزایی را واقعیت مثبتی در این شهرستان خواند و با اشاره به نقد‌هایی که در حوزه آسیب‌ها و آلایندگی‌های صنعتی مطرح است تصریح کرد: هر محدودیتی برای صنعت از دشت اردکان تا مهریز است و توسعه صنعت در جایی و محدودیت آن در میبد نوعی تبعیض است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه بحث صنعت پیچیده است و امروز نقد‌هایی هم به آسیب‌های آلایندگی و فرهنگی آن می‌شود افزود: همین صنعت اگر نبود فقیر بودیم درحالی‌که میلیارد‌ها تومان از قبل صنعت به کرونا هزینه شد.

امام‌جمعه میبد گفت: درعین‌حال سیاست ما در شهرستان میبد در بعد صنعت، قطعه‌سازی، هزینه در کاهش آلایندگی‌ها، حرکت به سمت صنایع پاک و رعایت مسائل زیست‌محیطی است.
وی افزود: در این راستا راه‌اندازی شهرک صنعتی ۲ میبد است که سیاست ما استقرار صنایع پاک و به جذب و به‌کارگیری نیرو‌های متخصص بیشتر است. آیت‌الله اعرافی در پاسخ به یکی دیگر از نقد‌های جوانان به مشکلات مسکن و ازدواج گفت: معتقدم باید نهضتی برای ازدواج و مسکن جوانان راه بیافتد و جوانان در سن معیار وارد ازدواج و زندگی شوند تا آسیب‌های روحی و اجتماعی نداشته باشند.
امام‌جمعه میبد با اشاره به چند اقدام و مصوبه در این راستا گفت: طرح‌هایی در تهیه جهیزیه، مسکن و تسهیلات در دست داریم تا با فراهم کردن زمینه‌های لازم هم زمینه ازدواج و مسکن فراهم شود و هم مساله جمعیت و فرزند آوری موردتوجه قرار گیرد.
وی آموزش‌وپرورش را از اهم اولویت‌های خود در همه ابعاد عنوان کرد و گفت: ۳۰ طرح نرم‌افزاری الگو در آموزش پرورش داریم در بحث سخت‌افزاری هم هرسال احداث ده آموزشگاه جدید و اخیراً بازسازی مدارس فرسوده را در اولویت قرار داده‌ایم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه آموزش‌وپرورش میبد دریک پوست‌اندازی قرار دارد تصریح کرد: صد نیروی جوان که استعداد مدیر شدن دارند و برای دانش‌افزایی و مهارت و تربیت مدیر جوان در آموزش‌وپرورش بی‌قیدوشرط هزینه می‌کنم.
آیت‌الله اعرافی در حوزه ورزش هم گفت: پروژه‌های ورزشی خوبی در سال‌های اخیر در شهرستان میبد انجام‌شده است، اما با نیاز‌های واقعی فاصله داریم و برای رشد ورزش در رشته‌های مختلف باید بیشتر هزینه شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار