قنادباشی گفت: کسانی که دشمنان کشور و اهداف خصمانه آن‌ها را می‌شناسند، ارزش حضور در انتخابات و مشارکت گسترده را می‌دانند.
کد خبر: ۹۳۳۶۵۳۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات و نقش آن در جایگاه بین‌المللی کشور، گفت: شاخصه‌ها و مولفه‌های مختلفی مانند میزان تولید ملی، وضعیت پیشرفت علمی و صنعتی، وسعت و جغرافیای کشورها، قدرت تجاری کشورها در بازارهای بین‌المللی و همچنین قدرت نظامی کشورها، در میزان اقتدار کشورها در عرصه جهانی نقش‌آفرین هستند.

وی افزود: اما از میان همه عوامل و مولفه‌هایی که بیانگر اقتدار یک کشور است، میزان مشارکت مردم در انتخابات‌ها از اصلی‌ترین و مهم‌ترین این شاخصه‌ها است.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: میزان مشارکت مردم در انتخابات بیانگر وحدت مردم و به منزله پشتیبانی از ساختار نظام سیاسی در برابر تهدیدات است؛ همچنین مشارکت مردم نشان دهنده سطح بالای فرهنگ و سواد مردم است.

قنادباشی خاطرنشان کرد: در بین همه شاخصه‌های موثر در قدرت کشورها، موضوع مشارکت مردم در انتخابات از اهیمت برجسته‌ای برخوردار است چرا که این موضوع بیانگر سطح سواد و فرهنگ سیاسی مردم و میزان وحدت و همسویی و همگرایی مردم و علاقه‌مندی آن‌ها به سرنوشت کشور و میزان حساسیت آن‌ها به حضور در صحنه جهت حل و فصل مشکلات است.

وی ادامه داد: مشارکت گسترده و پرشور مردم در انتخابات نشان‌دهنده این است که مردم یک کشور تهدیدات بیرونی را به خوبی شناخته‌اند و می‌دانند که جایگاه کشورشان در مقابل تهدیدات بیگانه زمانی تقویت می‌شود که آن‌ها پشتیبان آن باشند.

کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: اما در مورد ایران با توجه به هجمه‌های گسترده اقتصادی که علیه کشورمان وجود دارد، موضوع مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

قنادباشی عنوان کرد: دشمنی دشمنان با ایران بر سر اقتدار ایران است و ما خطایی نکرده‌ایم بلکه خطای ما این بوده است که می‌خواهیم مقتدر و عزت‌مند باشیم و نمی‌خواهیم زیر سلطه دیگران باشیم و دشمن همین اقتدار و عزت‌خواهی ما را نشانه رفته است.

وی تأکید کرد: دشمنان نمی‌خواهند ما مقتدر باشیم و ما دقیقا باید ضد آن عمل کنیم لذا کسانی که دشمنان کشور و اهداف خصمانه آن‌ها را می‌شناسند، ارزش حضور در انتخابات و مشارکت گسترده را می‌دانند.
ارسال نظرات