مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

درخشش خیره کننده دانش آموزان استان در المپیاد‌های علمی

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت:: ۲۴۲ نفر از دانش آموزان افتخار آفرین استان با درخشش خیره کننده، به مرحله دوم المپیاد‌های علمی راه یافتند.
کد خبر: ۹۳۳۶۵۷۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  صبح امروز رشید قربانی با اعلام این خبر و تبریک موفقیت دانش آموزان استان در المپیاد‌های علمی سال تحصیلی جاری گفت: از مجموع ۱۹۶۶ دانش آموز شرکت کننده استان در مرحله اول این رقابت ها، ۲۴۲ نفر موفق شدند به مرحله دوم المپیاد راه یابند.

وی افزود: آمار قبولی مرحله اول المپیاد‌های علمی در سال جاری، رشد ۳ برابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به تعداد راه یافتگان به مرحله دوم المپیاد به تفکیک ۱۲ رشته پرداخت و اظهار داشت: در رشته ادبی ۲۲ نفر، در رشته اقتصاد و مدیریت ۱۲ نفر، در رشته تفکر و کار آفرینی ۶ نفر و در رشته جغرافیا نیز ۵۹ نفر موفق شدند به مرحله دوم المپیاد علمی راه یابند.

وی در ادامه گفت:: در رشته ریاضی ۳۰ نفر، در رشته زیست شناسی ۲۳ نفر، در رشته سلول‌های بنیادی ۶ نفر، در رشته شیمی ۳۶ نفر، در رشته علوم زمین ۲۴ نفر، در رشته فیزیک ۳ نفر، کامپیوتر ۱۰ نفر و نجوم نیز ۱۱ نفر به مرحله دوم المپیاد راه یافته اند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان ضمن تبریک این موفقیت بی نظیر به دانش آموزان برگزیده و خانواده‌های آنان، از زحمات کلیه دست اندرکاران امر به خصوص معلمان و مدیران مدارس تشکر کرد و گفت: قطعا این دستاورد بزرگ حاصل تلاش کلیه فرهنگیان استان است.

به گفته وی در المپیاد‌های علمی سال گذشته نیز تعداد ۸۲ نفر از دانش آموزان مستعد استان به مرحله دوم راه یافتند که از این تعداد ۳ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و در مرحله پایانی نیز هر ۳ نفر موفق به کسب مدال (یک مدال طلا در رشته جغرافیا، یک مدال برنز دررشته سلول‌های بنیادی و یک مدال برنز در رشته علوم زمین) شدند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار