برگزاری کارناوال سلامت در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان

زاهدان-در خط مقدم مبارزه نفس گیر با بیماری کرونا، همچنان بسیج جامعه پزشکی در کنار کادر درمان ایستاده و با تمام وجود مرهمی بر زخم‌های کرونایی مبتلایان به این ویروس مرگبار شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۳۶۹۰۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

فاطمه کمیلی، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی کماکان در کنار حوزه بهداشت و درمان از تمام توان و پتانسیل خود در کنترل بیماری کرونا استفاده می‌کند، گفت: به مناسبت هفته سلامت با شعار «ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم تر» اقدام به برگزاری کارناوال سلامت در شهرستان‌های مختلف استان کردیم.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: این اقدام با هدف حساس سازی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطلاع رسانی پیام‌های هفته سلامت با همکاری جمعیت هلال احمر، پلیس راهور، دفتر بسیج جامعه پزشکی و با حضور کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در روز‌های کرونایی، یاریگر مدافعان سلامت است، بیان کرد: در تداوم رزمایش کمک مومنانه و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای پیشگیری از چرخه انتقال کووید ۱۹، ضدعفونی منزل بیماران کرونایی و ارائه آموزش‌های لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی وچگونگی استفاده از مواد ضدعفونی کننده توسط تیم‌های سلامت دفاتر بسیج جامعه پزشکی در نقاط مختلف استان همچنان در دستور کار قرار دارد.

کمیلی ادمه داد: ویزیت رایگان، کنترل فشار خون، قند خون و تب سنجی و همچنین توزیع ماسک و تراکت آموزشی با موضوعات «کرونای جهش یافته» و «نکاتی در مورد تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان» و آموزش‌های لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شستشو و ضدعفونی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی از دیرگ برنامه‌های مهم و اجرا شده در این هفته بوده است.

وی تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برپایی چادر سلامت در جهت آموزش و مقابله با ویروس کرونا، توزیع تراکت و ماسک توسط واحد‌های آموزش سلامت دفاتر بسیج جامعه پزشکی، برپایی ایستگاه سلامت در محل برگزاری نماز‌های جمعه از جمله اقدامات صورت گرفته طی این هفته به شمار می‌رود.

به گفته این مقام مسئول، تب سنجی کارکنان ادارات و توزیع تراکت‌های آموزشی پیرامون راهکار‌های مقابله با کرونا در بین پرسنل آن‌ها و توزیع ماسک رایگان از جمله برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در راستای ریشه کنی ویروس منحوس کرونا است.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان در ادامه گفت: به مناسبت هفته سلامت از محل سایت چاه‌های ژرف شماره یک و دو سیستان بازدیدی با هدف انجام رپید تست از کلیه شاغلین صورت گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار