از مجموع۲۴۱ نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان ری

۱۷۳ نفر تایید صلاحیت شدند

سومین نشست خبری هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان ری با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل ستاد مرکزی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان ری در مدرسه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۷۰۳۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مجید زارعی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان ری با ارائه گزارشی از نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان ری و روند برگزاری جلسات و نحوه رسیدگی به صلاحیت نامزدها گفت: جلسه نهایی تایید صلاحیت کاندیداها امروز برگزار شد و نتیجه آن به فرماندار  ابلاغ می شود که نتیجه تایید یا رد صلاحیت کاندیدا ها روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه به نامزدها ابلاغ می شود و در صورتی کاندیداها نسبت به حکم صادره اعتراض داشته باشند می توانند ظرف مدت چهار روز به هیات عالی نظارت  استان اعلام کنند.

زارعی گفت: 21 کارشناس خبره  به کمک اعضای هیات نظارت بر انتخابات در مدت 45 روز به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیلات کار بررسی و فرایند تایید صلاحیت ها را انجام دادند. وی با اشاره به اینکه  در این مدت  گزارش های مردمی و رسانه ها نسبت به مسائل مختلف و تخلفات دریافت شد، اعلام کرد: اعضای هیات نظارت، فارغ از سلیقه ها و گرایش های سیاسی نسبت  به تایید صلاحیت کاندیداها به دقت عمل کردند و حتی  فشار های زیادی که از نواحی مختلف صورت می گرفت هیچ تغییری در نتیجه و عملکرد هیات نظارت نداشت. همچنین برخی پرونده ها حساسیت و پیچیدگی های بیشتری داشت مورد رسیدگی کارشناسان قرار گرفت و اعضا با طیب خاطر وظایف خود را انجام دادند.

برای احقاق حق داوطلبان و رفع  برخی ابهام ها و نواقص، کاندیداها دعوت شدند که در  همین راستا  مدارک  20 داوطلب ناقص بود که مرتفع شد تا حتی یک نفر به خاطر نقص مدارک از این رویداد ملی و مردمی و از این جشن سیاسی انقلاب محروم نشود. بعضی نواقص هم که مربوط به احکام قضایی شامل پرونده های مالی، سوء استفاده شغلی، فساد اقتصادی و عدم رعایت قانون بود استعلام های مجدد اخذ و نواقص پرونده ها برطرف شد تا حق هیچ کس ضایع نشود.

زارعی با ارائه آمار مشارکت مردم برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر شهرستان ری  اظهار داشت:  ۲۴۱ نفر در کل شهرستان ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۱۷۳ نفر(72 درصد) تایید صلاحیت و ۶۲ نفر (حدود ۲۶ درصد) رد صلاحیت شدند و ۶ نفر(2 درصد) انصراف دادند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان ری با تشریح آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک هر بخش گفت:   

   مجموع ثبت نام کنندگان شهر قلعه نو، ۳۷ نفر هستند که از این تعداد ۲۸ نفر تایید صلاحیت و ۷ نفر رد صلاحیت شدند و ۲ نفر انصراف دادند.

مجموع ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی شهر قیامدشت، ۳۴ نفر که ۲۶ نفر تایید صلاحیت و ۸ نفر رد صلاحیت شدندو انصرافی نداشته ایم.

در شهر حسن آباد، ۳۴ نفر ثبت نام کردند که 19 نفر تایید، ۱۴ نفر رد و یک نفر انصراف داد.

 ۵۸ نفر در شهر کهریزک، ثبت نام کردند که ۴۰ نفر تایید صلاحیت، ۱۶ نفر رد و ۲ نفر انصراف دادند.

در شهر باقرشهر نیز، مجموع ثبت نامی ها ۷۸ نفر بودند که  ۶۰ نفر تایید صلاحیت شده، ۱۷ نفر رد صلاحیت  و یک نفر انصراف داده است.

 

 

ارسال نظرات