حجت الاسلام طائب گفت: عوامل نفوذی که قبلا در سیستم های اطلاعاتی و نظارتی کشور بوده اند و الان در دولت کنونی حضور دارند این مصاحبه را طراحی کرده اند تا عملیات روانی شدیدی در جامعه ایجاد کنند
کد خبر: ۹۳۳۷۰۵۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام مهدی طائب بنیانگذار موسسه تاریخ تطبیقی، پیرامون تاکتیک‌های عملیات روانی موثر در صلح امام حسن (ع) اظهار داشت: اگر جامعه واقعا اسلامی و معتقد به امام معصوم باشد و به فرامین او گوش دهند، اتفاقی مانند صلح امام حسن با آن مختصات رخ نمی‌دهد.

وی افزود: زمانی که امام حق این قدرت را دارد که با طاغوت مقابله کند و او را از بین ببرد، دستور اکید دین و قرآن این است که امام این کار بکند.
 
وی اظهار داشت: اکر امام بتواند طاغوت را از بین ببرد و این کار را نکند یعنی وجود طاغوت را پذیرفته است و به نوعی این کار، ایمان به طاغوت محسوب می‌شود و این از نظر قرآن مردود است.

طائب خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که معاویه در زمان امام علی علیه السلام و امام حسن علیه السلام مصداق طاغوت بود. معاویه از همان اول که امام علی علیه السلام حکومت را به دست گرفت، با او مقابله کرد.

وی با اشاره به ماجرای حکمیت در زمان امیرالمؤمنین یادآور شد: حکمیت را بر امیرالمؤمنین تحمیل کردند و در جریان حکمیت نیز خدعه عمر و عاص تأثیر گذاشت. در واقع نگاهی به اتفاقاتی که در جریان حکمیت رخ داد و. مقایسه آن با دوران کنونی نشان می‌دهد که ابوموسی اشعری با مذاکره کنندگان امروز شباهت زیادی داشت.

کارشناس تاریخ اسلام عنـوان کرد: زمانی که مالک اشتر ساده لوحی ابوموسی اشعری را به او یادآور می‌شد، او به مالک می‌گفت: تو تندرو هستی و این همان برخوردی است که مذاکره کنندگان امروز در قبال دلسوزان دارند.

طائب بیان کرد: اگر امام حسن علیه السلام قدرت داشت بایستی با معاویه می‌جنگید، به همان دلیلی که امام علی علیه السلام جنگید. اما معاویه زمان امام حسن علیه السلام به گونه‌ای عملیات روانی کرده بود که امکان جنگیدن توسط امام حسن نبود.

وی اضافه کرد: عملیات روانی یعنی بازی با فکر مردم از راه وارونه جلوه دادن حقایق و پایه آن هم بر دروغ است. اصلی‌ترین ابزار دشمن حق، همیشه عملیات روانی بوده است و استاد عملیات روانی هم شیطان است.

بنیان گذار موسسه تاریخ تطبیقی ادامه داد: به هر میزان که امام حق، قدرتس بیشتر باشد عملیات روانی دشمن علیه او نیز سنگین‌تر است. دشمنان زمان پیامبر از توسعه قدرت او به شدت در هراس بودند و زمانی که امام علی علیه السلام حکومت را دست گرفت، چون توسعه قدرتش بیشتر بود برای مقابله با او بیشتر تلاش کردند و عملیات روانی گستره تری به کار گرفتند.

طائب تأکید کرد: شدت عملیات روانی علیه امیرالمؤمنین به قدری بود که وقتی حضرت در مسجد کوفه به شهادت رسید، برخی‌ها در شام گفتند اصلا مگر علی نماز می‌خواند!

وی با اشاره به عملیات روانی امروز دشمنان انقلاب اسلامی و همراهی برخی‌ها در داخل کشور با آن ها، تصریح کرد: سخنان اخیر ظریف، موضوع ساده‌ای نیست و اینطور نبوده که فرد شب بخوابد و صبح بلند شود و چنین سخنانی به زبان براند بلکه ساعت‌ها روی آن کار شده است.
 
طائب گفت: عوامل نفوذی که قبلا در سیستم‌های اطلاعاتی و نظارتی کشور بوده اند و الان در دولت کنونی حضور دارند این مصاحبه را طراحی کرده اند تا عملیات روانی شدیدی در جامعه ایجاد کنند. هدف آن‌ها این است تا نظام را تحت فشار قرار دهند تا کشور را به آمریکایی‌ها واکذار کنند.

وی اظهار داشت: محبوب‌ترین فردی که در ایران تشییع پیکر او زمین و زمان را بهم ریخت، مورد هجمه قرار می‌دهند و این موضوع ساده‌ای نیست بلکه همان دستگاه عملیات روانی که معاویه طراحی کرد تا امام حسن مجتبی را خانه نشین و سپس او را شهید کند، همان امروز نیز فعال شده است منتها آقایان زمان را اشتباه گرفته اند و مردم ما را با مردم آن زمان اشتباه گرفتند.
ارسال نظرات