کارشناس دینی در گفت و گو با بسیج:

شخصیت بزرگ شهيد مطهری و آثار ایشان یک شجره طيبه است

کارشناس مسائل دینی گفت:ترویج و نهادینه سازی افکار و اندیشه‌های شهید مطهری یکی از اهداف نامگذاری هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج است.
کد خبر: ۹۳۳۷۱۸۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ حجه الاسلام داودی در گفت و گو با خبر نگار ما، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روزمعلم، و گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت:  جامعه علمی و انقلابی کشور امروز همواره از بركات شهید مطهری بهره‌مند هستند. يكي از ويژگي‌هاي شجره طيبه رشد و نمو است و آثاري كه از این شهيد بزرگ نيز به يادگار مانده همچنان در حال رشد است.

وی افزود: همانطور كه امام (ره) فرمودند تمام كلمات ايشان بدون استثناء آموزنده است و ريشه كلمات ايشان محكم و شاخه‌هاي آن در آسمان نامحدود است. آثار شهيد مطهري روز به روز زنده مي‌شوند و گسترش مي‌يابند و بايد اذعان كرد كه كه آثار ايشان در همه زمينه‌ها پربار بود. امروز كلمات گوهربار شهيد مطهري همچنان در حال استفاده است و طرح مطالعاتي شهيد مطهري در همين راستا تدوين و برنامه‌ريزي شده است.با توجه به اینکه رسالت و وظایف سپاه علاوه بر عرضه نظامی در مباحث فرهنگی و اعتقادی نیز مأموریت دارد ترویج و نهادینه سازی افکار و اندیشه‌های شهید مطهری یکی از اهداف نامگذاری هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج است.

داودی گفت: سپاه در سه حوزه جنگ سخت و نیمه سخت و نرم فعالیت و مأموریت دارد لذا سپاه اگر بخواهد در مأموریت و اهداف خود موفق باشد حتماً باید در کنار تجهیزات نظامی دارای نیروهای اعتقادی و معنوی قوی باشد.

وی افزود: ترویج افکار شهید مطهری که آثار و افکارش بی نظیر است یکی دیگر از اهداف هفته گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج است.

کارشناس دینی در خصوص دیگر اهداف نامگذاری هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج ، افزود: یکی از دغدغه‌های که همواره همه ما را نگران می‌کند انحراف است لذا در هفته عقیدتی و سیاسی تلاش می‌شود که مجموعه سپاه و بسیج را با اندیشه‌های شهید مطهری آشنا کنیم.

وی در پایان  افزود: استمرار پیوند سپاه و بسیج با افکار شهید مطهری به عنوان یک الگوی جامعه از دیگر اهداف برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج است.

 

ارسال نظرات