رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: امروز وارد فاز ۲ تزریق واکسن می‌شویم که تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال است و به این افراد طی تماس تلفنی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۷۱۹۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ پرویز قزلباش با اعلام خبر از فاز ۲ واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در زنجان گفت: بر اساس سامانه سیب، در استان زنجان، نزدیک ۱۸ هزار نفر افراد بالای ۸۰ سال داریم که مشخصات کامل این افراد در سامانه سیب معاونت بهداشت دانشگاه ثبت و ضبط است، که تزریق واکسن به این افراد طی تماس تلفنی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
آغاز فاز ۲ واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در زنجان

وی با بیان اینکه افرادی که در فاز یک واکسن دریافت کردند، کادر بهداشت و درمان بودند تصریح کرد: البته تعدادی از این عزیزان، تمایل به تزریق واکسن نداشتند که مسئولیت این کار را هم قبول کردند و به صورت کتبی هم تعهدنامه دادند، که اگر خدای نکرده دچار عارضه‌ای شوند مسئولیت با خودشان است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مجدداً در فرصت‌های بعدی افرادی که ۶ ماه از ابتلا آن‌ها گذشته، یا افرادی که تمایل پیدا می‌کنند، مجدداً واکسن دریافت کنند، اعلام خواهیم کرد.

قزلباش خاطرنشان کرد: گروهی که در گذشته مبتلا شدند، باید منتظر باشند تا ۶ ماه از زمان ابتلا به بیماری آن‌ها گذر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار داشت: در شهر زنجان علاوه بر مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت، ۴ مرکز اصلی را هم راه‌اندازی می‌کنیم که مردم عزیز به راحتی بتوانند حضور پیدا کنند و ان‌شاءالله از این واکسن‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: افراد بالای ۸۰ سال، طی تماس تلفنی مسئولان و کارشناسان مربوطه، به مرکز مورد نظر، برای دریافت واکسن فراخوانده می‌شوند و لازم نیست که مراجعه حضوری به مراکز داشته باشند.

به گفته دکتر قزلباش عزیزان برای دریافت هرگونه اطلاعات، با شماره تلفن ۳۳۰۱۹۰ و یا با شماره تلفن مراکز جامع سلامت تماس بگیرند.

وی ابراز داشت: در خصوص واکسن بیماران خاص مثل دیابت، سرطان، و اینگونه موارد هم، با هماهنگی انجمن‌های مورد نظر در استان و طبق لیست مرکز بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، مراکز تزریق واکسن به تدریج و نوبتی، با این افراد، جهت تزریق واکسن تماس می‌گیرند.
ارسال نظرات