مدیرکل دفتر فنی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری لرستان گفت: روند افزایشی تردد خودروهای فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش در استان نگران‌کننده است.
کد خبر: ۹۳۳۷۵۵۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا طلایی در نخستین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل لرستان در سال ۱۴۰۰ که امروز هشتم اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، برگزار شد، اظهار کرد: با وجود افزایش چشمگیر ترددهای نوروزی و خودروهای ورودی به استان در ایام نوروز، تلفات چندانی در جاده‌های استان اتفاق نیفتاد که امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی تصریح کرد: روند افزایشی تردد خودروهای بدون پلاک و با پلاک مخدوش در استان نگران‌کننده است و این خودروها عامل مهمی در تصادفات به شمار می‌روند که ضرورت دارد، کنترل بیشتری روی تردد این خودروها قرار گیرد.

طلایی سرقت علائم و تجهیزات ایمنی راه‌های استان را از مهمترین مشکلات استان برشمرد و افزود: برخورد با سارقان تابلوها و علائم ایمنی در دستور کار شورای تأمین استان قرار گرفته است.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز در این جلسه، اظهار کرد: موضوع ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت برنامه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان قرار دارد و سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ تقاطع استان نیازمند استانداردسازی با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح است در حال حاضر در سه تقاطع مهم گردنه رازان، پادگان مهندسی و مقابل کشتارگاه دام بروجرد در محور خرم‌آباد_بروجرد، ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح اجرایی شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است که بهره‌برداری از این تقاطع‌ها نقش بسزایی در ارتقای ایمنی این محور و کاهش سوانح استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از نصب ۱۰ برج نوری در تقاطع‌های خطرناک استان طی سال ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: ساماندهی تقاطع پرخطر سه‌راهی چالانچولان نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

شرفی خواستار اصلاح نواقص چهارخطه‌های جدیدالاحداث ازنا_شازند و کوهدشت از سوی مجری پروژه شد و بر لزوم همکاری و حضور پررنگ کلیه دستگاه‌های مرتبط با بحث ایمنی برابر شرح وظایف سازمانی در راستای کاهش تلفات و افزایش ایمنی محورها تأکید کردند.

سرهنگ مصطفی دالوند فرمانده پلیس‌راه استان نیز خواستار ساماندهی علائم ایمنی در محورهای روستایی و تفرجگاهی، ایمن‌سازی مقابل پاسگاه‌های پلیس‌راه و تعمیر دوربین‌های نظارت تصویری آسیب‌دیده در راه‌های استان شد.

میثم قدمی معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان هم با تأکید بر فرهنگ‌سازی ایمنی در رأس برنامه‌های کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل در سال ۱۴۰۰ و ضرورت مشارکت بیشتر آموزش‌وپرورش و صداوسیما گفت: در پایان اردیبهشت هفته جهانی ایمنی را داریم که اجرای طرح کنترل سرعت، افزایش گشت‌های کنترل دروازه‌ای، تهیه و انتشار محتواهای آموزشی فرهنگی ایمنی، درج شعار ایمنی در سربرگ مکاتبات اداری و ... از برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

گفتنی است، در این جلسه، اعضا در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که به ریاست مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، شرکت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات