خبرهای داغ:
فرماندار شیراز با اعلام تائید صلاحیت بیش از بیش از ۵۵ درصد از نامزد‌های شورای شهر، از افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای انتخابات شورا‌ها در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۷۵۷۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شهرستان شیراز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، آخرین وضعیت انتخابات شوراها در کلانشهر شیراز را تشریح کرد. بر این اساس به گفته وی 760 نفر برای انتخابات شوراهای شهر در شهرستان شیراز شامل شهرهای شیراز، داریان، خانه زنیان و صدرا ثبت‌نام نهایی کردند.

وی در تشریح بیشتر این موضوع و فرایندی که در حذف و اضافه شدن برخی از داوطلبین رخ داده بود، گفت: از تاریخ 20 اسفندماه سال گذشته که ثبت‌نام در انتخابات شروع شد تا 27 این ماه در مجموع 738 نفر ثبت‌نام نهایی کرده بودند.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه پس از پایان ثبت‌نام فرایند ارجاع اسامی به مراجع چهارگانه و رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی نیز آغاز شد، افزود: در حین انجام این فرایند 16 نفر انصراف دادند.

امیری با اشاره به ارسال دستورالعملی از وزارت کشور مبنی بر امکان ثبت نهایی برای داوطلبینی که در موعد مقرر امکان این امر را نیافتند، بیان کرد: پس از این ابلاغ به 89 نفر از داوطلبینی که موفق نشده بودند ثبت نام خود را نهایی کنند، اطلاع داده شد و در نهایت 38 نفر برای ثبت‌نام نهایی اقدام کردند.

وی با اشاره به این روند عنوان کرد: در نهایت تعداد داوطلبان نهایی برای انتخابات شوراها در شهرستان شیراز با احتساب 16 نفر انصرافی 760 نفر بود که پس از بررسی صلاحیت در هیئت اجرایی و هیئت نظارت 424 نفر معادل 55.8 درصد از افراد تایید صلاحیت شدند.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه 336 نفر نتوانستند در هیئت اجرایی و نظارت تایید صلاحیت بگیرند، گفت: امروز فرصت زمان اعلام نتیجه تایید یا رد به داوطلبان است که از ساعت 9 صبح تا 19 عصر داوطلبین طی برنامه‌ زمان‌بندی شده و برای رعایت شرایط کرونایی به فرمانداری مراجعه و در آنجا نتیجه به آنها اعلام می‌شود.

امیری تصریح کرد: کسانی که در هیئت اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند فرصت دارند تا از 9 تا 12 اردیبهشت ماه اعتراض خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند و هیئت نظارت نیز 10 روز فرصت دارد تا به شکایات رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت تا 21 اردیبهشت ماه فرصت دارد تا نتایج را اعلام کند، گفت: برای شهرهای با جمعیت 200 هزار نفر نظر هیئت نظارت استان در اعتراضات قطعی است اما در شهرهایی که بیش از 200 هزار نفر جمعیت داشته باشند، اگر هیئت نظارت استان اعتراض فرد را مورد قبول نداند داوطلب می‌تواند به هیئت نظارت در مرکز مراجعه و شکایت خود را مطرح کند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه در نهایت 17 خردادماه نتیجه نهایی ابلاغ و آگهی قطعی نامزدها منتشر می‌شود، افزود: از 20 تا 27 خردادماه نامزدهای تایید صلاحیت شده فرصت تبلیغ دارند و پس از آن روز 28 خرداد نیز انتخابات برگزار می‌شود.

امیری با بیان اینکه انتخابات شوراها در شیراز به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی شده که 10 درصد شعب اخذ رای بیشتر از دوره قبل باشد تا مردم بتوانند با توجه به شرایط کرونا و انتخابات الکترونیک در رای‌گیری مشارکت کنند.

وی درباره صحبت‌هایی که در فضای مجازی درباره دخالت فرمانداری در هیئت اجرایی مطرح می‌شود، گفت: فرماندار تنها وظیفه معرفی هیئت اجرایی را از میان معتمدین و فعالان اجتماعی دارد، هیئت نظارت انتخاب هیئت اجرایی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها