مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان آذربایجان غربی گفت: رفع مشکلات متعدد کشورمان در گرو انتخاب اصلح است.
کد خبر: ۹۳۳۷۸۵۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، قنبرکریم نژاد امروز در نشست بررسی تطبیقی عملکرد و جایگاه قانونی شورای نگهبان که امروز در سالن جلسات دوم آذر ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب اصلح توسط مردم می تواند مشکلات کشور را رفع کند.

وی گفت: حداقل ۱۰ اصل قانون اساسی در خصوص شورای نگهبان است و هر کسی که با شورای نگهبان مشکل دارد یعنی با اصول قانون اساسی مشکل دارد.

این مسئول با اشاره به این که شورای نگهبان ۴ وظیفه کلی دارد، تصریح کرد: تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با اصول قانون اساسی، نظارت بر اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل های مصوب توسط هیئت دولت، تفسیر شرعی قانون اساسی و تفسیر قانونی آن توسط حقوق دانان و نظارت بر انتخابات وظایف اعضای شورای نگهبان است.

کریم نژاد افزود: در نظام جمهوری اسلامی نظارت بر چهار نوع انتخابات اعم از مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، و همه پرسی برعهده شورای نگهبان بوده و نظارت بر انتخابات شورای های شهر و روستا بر عهده مجلس شوای اسلامی است.

وی با اشاره به این که برخی افراد به دلیل دانش ناکافی در خصوص شورای نگهبان اظهار نظر می کنند، بیان کرد: عامّه مردم وقتی موضوع نظارت و تایید صلاحیت بیان می شود گمان می کنند که نظارت بر انتخابات شورای های های شهر و روستا نیز برعهده شورای نگهبان است ولی نظارت بر انتخابات شورای های های شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است

ارسال نظرات