خبرهای داغ:
هفته ۶ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱؛

امشب‌ : پرسپولیس آسوده ، تراکتور و فولاد در تب و تاب

هفته ششم دور گروهی نوزدهمین دوره فوتبال لیگ قهرمانان آسیا - ۲۰۲۱ – در منطقه غرب امشب آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۷۹۱۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، این دوره از رقابت‌ها با احتساب جام باشگاه‌های آسیا به چهل دوره بالغ می‌شود و اولین دوره‌ای به شمار می‌رود که تعداد تیم‌ها از ۳۲ به ۴۰ تیم افزایش یافته است.
قهرمان این دوره (در صورت کسب نکردن مجوز از لیگ کشور خود) مستقیما به دور پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ راه خواهد یافت. تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان (فینالیست ها) همچنین به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۱ در ژاپن راه می‌یابند. در این دوره تیم اولسان هیوندای کره جنوبی به عنوان مدافع قهرمانی سال ۲۰۲۰ شرکت می‌کند.
سهمیه فوتبال ایران در این دوره ۲ + ۲ تیم در نظر گرفته شد که تیم‌های پرسپولیس تهران (قهرمان لیگ برتر در فصل گذشته) و تراکتور تبریز (قهرمان جام حذفی در فصل گذشته) مستقیما به دور گروهی راه یافتند و تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان که فصل قبل در لیگ برتر دوم و سوم شدند، می‌بایست در دور پلی آف شرکت می‌کردند، اما به علت اینکه تیم آلتین اسیر ترکمنستان نتوانست مجوز حرفه‌ای را کسب کند، تیم استقلال تهران به عنوان نماینده سوم ایران مجوز حضور در دور گروهی را به دست آورد و فولاد نیز در پلی آف با برتری بر العین امارات در عربستان مجوز دور گروهی گرفت.
۴۰ تیم دور گروهی در ۱۰ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شدند. دور گروهی به صورت متمرکز و مسابقات هر گروه در یک کشور برگزار می‌شود. در دور گروهی تیم‌های یک کشور با هم همگروه نشدند. از هر گروه تیم‌های اول به همراه ۳ تیم برتر رده دوم از هر منطقه به دور یک هشتم نهایی صعود می‌کنند.
برنامه هفته ششم دور گروهی در منطقه غرب و وضعیت دور مقدماتی و پلی آف و گروه بندی مرحله شرق مسابقات به این شرح است:
*** منطقه غرب:
** گروه یک در ریاض عربستان:
* جمعه ۱۰ اردیبهشت:
استقلال دوشنبه تاجیکستان - آگمک آلمالیک ازبکستان
الهلال عربستان - شباب الاهلی امارات
- تیم‌های استقلال تاجیکستان (تفاضل گل ۳+) و الهلال عربستان (تفاضل گل ۴+) با ۱۰ امتیاز و به علت نتایج رودررو در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و تیم‌های شباب الاهلی امارات (تفاضل ۲-) و آگمک آلمالیک ازبکستان (تفاضل ۵-) با ۴ امتیاز و به علت نتایج رودررو در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند و عملا حذف شدند.
-------------
** گروه دو در شارجه امارات:
* پنجشنبه ۹ اردیبهشت:
پاختاکور ازبکستان - نیروی هوایی عراق
شارجه امارات - تراکتور تبریز ایران (ساعت ۲۲:۳۰ - استادیوم الشارجه)
- در گروه ۲ تیم شارجه امارات با ۱۱ امتیاز در صدر است و مجوز صعود مستقیم دریافت کرد و تیم تراکتور تبریز ایران با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد. تیم‌های پاختاکور ازبکستان (تفاضل ۳-) با ۴ امتیاز و نیروی هوایی عراق (تفاضل گل ۳-) با ۲ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و عملا حذف شدند.
--------
** گروه سه در جده عربستان:
* جمعه ۱۰ اردیبهشت:
استقلال تهران - الشرطه عراق (ساعت ۲۲:۱۵ - (استادیوم اسپورتس هال جده)
الدُحیل قطر - الاهلی عربستان
- در گروه سه تیم‌های استقلال ایران (تفاضل گل ۵+)، الدحیل قطر (تفاضل ۲+) و الاهلی عربستان (تفاضل گل ۱+) با ۸ امتیاز و به علت امتیاز و تفاضل نتایج رودررو اول تا سوم هستند. تیم الشرطه عراق با ۳ امتیاز چهارم است و عملا حذف شد.
در دیدار‌های رودرروی ۳ تیم استقلال، الاهلی و الدحیل، تیم‌های استقلال و الدحیل ۵ و الاهلی ۲ امتیاز کسب کرده اند. همچنین در تفاضل گل دیدار‌های رودررو استقلال ۲+ و الدحیل ۱+ هستند.
-----------
** گروه چهار در ریاض عربستان:
* پنجشنبه ۹ اردیبهشت:
الوحدات اردن - فولاد خوزستان ایران (ساعت ۲۲:۳۰ - استادیوم شیخ فهد)
السد قطر - النصر عربستان
- در گروه ۴ تیم‌های السد قطر با ۱۰ و النصر عربستان با ۸ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و تیم فولاد خوزستان ایران با ۵ امتیاز سوم است و بخت صعود مستقیم را از دست داد. تیم الوحدات اردن با ۴ امتیاز در رده چهارم جای گرفته است و عملا حذف شد.
-----------
** گروه پنج در گوآ هند:
* پنجشنبه ۹ اردیبهشت:
پرسپولیس ایران - الریان قطر (ساعت ۱۹ - استادیوم فاتوردا در شهر مارگائو)
اف سی گوآ هند - الوحده امارات
- در گروه ۵ تیم پرسپولیس تهران با ۱۲ امتیاز در صدر است و با توجه به نتایج رودررو به عنوان اولین تیم مجوز صعود مستقیم به دور یک هشتم نهایی را کسب کرد. تیم الوحده امارات با ۱۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد. تیم‌های اف سی گوآی هند با ۳ و الریان قطر که شجاع خلیل زاده مدافع ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد، با ۲ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و عملا حذف شدند.
------------------
*** منطقه شرق:
** دور مقدماتی: (به صورت تک بازی برگزار می‌شود.) - به ماه‌های ژوئن یا ژوئیه موکول شد:
(۱) بریزبن روئر استرالیا - کایا ایلویلو فیلیپین
(۲) ملبورن سیتی استرالیا - شان یونایتد میانمار
*** دور پلی آف: (به صورت تک بازی برگزار می‌شود.)
* منطقه شرق (ماه‌های ژوئن یا ژوئیه):
(۷) شانگ‌های پورت چین - برنده دور مقدماتی (۱)
(۸) سرزو اوزاکا ژاپن - برنده دور مقدماتی (۲)
(۹) پوهانگ استیلرز کره جنوبی - راتچابوری میتر فول تایلند (لغو شد.)
- به علت انصراف تیم جیانگسو سونینگ چین از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم به صعود هر دو تیم پوهانگ و راتچابوری داد.
(۱۰) اف سی دائه گو کره جنوبی - چیانگرای یونایتد تایلند
** دور گروهی:
* گروه شش: پاتوم یونایتد تایلند، اولسان هیوندای کره جنوبی (قهرمان دوره قبل)، ویت تل ویتنام و برنده پلی آف (۷) (بیجینگ گوان چین، بریزبن روئر استرالیا یا کایا ایلویلو فیلیپین)
* گروه هفت: ناگویا گرامپوس ایت ژاپن، جوهور دارالتعظیم مالزی و پوهانگ استیلرز کره جنوبی و راتچابوری میتر فول تایلند
- تیم راتچابوری تایلند وفا هخامنش مدافع ایرانی را در اختیار دارد.
* گروه هشت: جیونبوک هیوندای کره جنوبی، گامبا اوزاکا ژاپن، تمپینس راورز سنگاپور و اف سی سیدنی استرالیا
* گروه نه: کاوازاکی فرونتاله ژاپن، بیجینگ گوان چین، گوانگجو اورگرانده چین، یونایتد سیتی فیلیپین و برنده پلی آف (۱۰) (اف سی دائه گو کره جنوبی یا چیانگرای یونایتد تایلند)
* گروه ده: شاندونگ لوننگ چین، اف سی پورت تایلند، کیچی هنگ کنگ و برنده پلی آف (۸) (سرزو اوزاکا ژاپن، ملبورن سیتی استرالیا یا شان یونایتد میانمار)
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار