نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان تشریح کرد:

تدبیر امام حسن مجتبی(ع) برای حفظ انسجام جامعه اسلامی و تقویت جبهه حق

زاهدان-آیت الله محامی گفت: امام حسن مجتبی(ع) در شرایطی به امامت رسیدند که جامعه اسلامی با اغتشاشات داخلی روبرو بود، اما ایشان به گونه‌ای تدبیر نمودند که هم انسجام جامعه اسلامی حفظ شود و هم بر جبهه حق تحفظ شود.
کد خبر: ۹۳۳۷۹۹۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان طی سخنرانی برای جمعی از پاسداران و بسیجیان تیپ نیروی مخصوص ۱۱۰ سلمان فارسی سپاه ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: بر اساس روایات، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) در واقع از یک اصل و ریشه هستند و از نور و معنویت واحد برخوردارند.

امام جمعه زاهدان افزود: اگرچه امامان معصوم در شرایط مختلفی از جامعه اسلامی حضور داشتند و حرکات و برخورد‌های متفاوتی داشتند، اما این تفاوت در برخورد‌ها به علت تفاوت در شرایط بوده و هر کس جای دیگری بود همان کار را تکرار می‌کرد.

آیت‌الله محامی بیان داشت: اگر امام حسن مجتبی(ع) جای امام حسین(ع) بودند همان نهضت عاشورا را رقم می‌زدند و بالعکس اگر امام حسین(ع) نیز جای امام حسن مجتبی(ع) بودند باز همان کار را انجام می‌دادند چنانچه که همین کار را کردند و ده سال امامت حضرت امام حسین(ع) شبیه دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) بود و ایشان همانند این امام همام عمل کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) از یک سرچشمه منشا گرفته اند و هر یک به صفتی شناخته می‌شوند؛ نمونه‌هایی از انسان کامل هستند و در کمالات مادی و معنویت در اوج و قله قرار دارند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کریم اهل بیت(ع) نام گرفته اند و ایشان نمونه‌ای از انسان کامل و دارای ابعاد و کمالات مختلفی هستند و از جمله شاخصه‌های زندگی ایشان می‌توان به، اخلاق، علم، صبر و تدبیر اشاره کرد.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در شرایطی به امامت رسیدند که جامعه اسلامی با اغتشاشات داخلی روبرو بود، اما ایشان به گونه‌ای تدبیر نمودند که هم انسجام جامعه اسلامی حفظ شود و هم بر جبهه حق تحفظ شود و بتوانند خود را تقویت و کادر سازی کنند تا در مقطع تاریخی دیگر نقش ویژه و مهمی را ایفا کنند که چنین چیزی در زمان امام حسین(ع) تحقق پیدا کرد و برای همین است که گفته می‌شود صلح امام حسن مجتبی(ع) زمینه ساز قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشوراست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: پیامبر(ص)، قرآن مجسم و در عمل به قرآن و فرامین الهی پیش قدم و پیشوا بود و امام حسن مجتبی(ع) نیز یکی دیگر از نمونه‌های اخلاق کریمانه است که سبک زندگی اسلامی ایشان باید برای امور تربیتی و اخلاقی به عنوان الگویی برای همه تبیین و معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: اخلاق نیکو امری بسیار تاثیر گذار است و باید تلاش کنیم تا با پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) پیوند بهتری برقرار و راهمان را به آن‌ها نزدیک کنیم هر چند که انجام این کار سخت است و رسیدن به این نقطه نیاز به تمرین بسیار دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: در نتیجه اخلاق نیکو دل‌ها جذب می‌شود و حتی دشمنان شما نیز جز دوستان صمیمی می‌شوند.
ارسال نظرات