خبرهای داغ:
در آخرین روز کاری هفته به همت پلیس فارس، ۱۰ تن چوب قاچاقکشف و سارقان طلا و جواهرات دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۳۳۷۹۹۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاري بسيج از فارس، به نقل از روابط عمومي پليس فارس، سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی لامرد حین گشت زنی‌های هوشمند و سرکشی از انبار‌ها و محل‌های تخلیه بار در سطح این شهرستان، از دپو کالای قاچاق در ۳ انبار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۱۵۰ قطعه اسپیلت خارجی قاچاق از نوع پنل و کندانسور کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کالا‌های مکشوفه فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی بودند، گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این کالاها، ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار ملک‌زاده خاطر نشان کرد: در این خصوص ۳ نفر مالک کالا‌ها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین و متخلف، ماموران انتظامی از نگهداری ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی در دو منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او بیان داشت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، بیان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه، ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات منفی بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی جامعه را برهم می‌زند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم مرغ خارج از شبکه توزیع

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از کشف ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مرغ خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌الله کریمی بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق ماموران انتظامی حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل مرغ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مرغ خارج از شبکه توزیع کشف شد، افزود: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش مرغ‌های مکشوفه را ۶۲۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: برخورد قاطعانه با خروج بدون مجوز و جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های دامی و طیور با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف ۷۶ دستگاه مودم وای فای قاچاق

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۷۶ دستگاه مودم وای فای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۵۰ ملیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی زرین‌دشت حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۷۶ دستگاه مودم وای فای قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی زرین دشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، برخورد با موتورسواران متخلف به صورت ویژه در دستور کار گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس شهرستان کازرون قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران یگان امداد کازرون حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و دستور توقیف آن را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند موتورسیکلت را توقیف کنند، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۶۴ کیلو تریاک در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۶۴ کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی بیان کرد: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان پلیس فرودگاه شیراز مطلع شدند شخصی به هویت معلوم اقدام به دپو مواد مخدر در منزل خود کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی و با تحت نظر قرار دادن منزل، در یک عملیات سریع و غافلگیرانه وارد آن مکان شدند و ضمن دستگیری یک نفر قاچاقچی، ۶۴ کیلو تریاک را نیز کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاقچیان کما فی سابق در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق از یک دستگاه کامیون

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس آگاهی جهرم هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون، ۱۰ تن چوب قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پایان کار مزاحم اینستاگرامی در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا این شهرستان کاربر مزاحم که در فضای مجازی برای یک شهروند ایجاد مزاحمت می‌کرد شناسایی و روانه دادسرا شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام  بیان کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و شکایت از یک کاربر ناشناس به اتهام ایجاد مزاحمت‌های شخصی در فضای مجازی، رسیدگی به پرونده در دستور کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم که با تصور پنهان ماندن هویت از طریق آی دی اینستاگرام ناشناس مرتکب این عمل مجرمانه شده بود، در اظهاراتش انگیزه خود را انتقام جویی و ایجاد اختلاف بین شاکی و همسرش بیان کرد.

سرهنگ قسام با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، گفت: در کنار گستردگی فضای مجازی، برخی از کاربران به دلیل نداشتن فرهنگ صحیح استفاده از این تکنولوژی و سوء استفاده از آن، فرصت‌های این فضا را به تهدید تبدیل می‌کنند.

دستگیری ۲ سارق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو با ۱۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی مقام قضائی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده متهمان به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارقان طلا و جواهرات و کشف ۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان اوز از دستگیری ۵ سارق و کشف ۷ میلیارد اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت طلا و جواهرات از منازل شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او با بیان اینکه مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۵ سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و دستگیر کنند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های انجام شده به ۵ فقره سرقت طلا و جواهرات از منازل شهروندان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۵۰۰ گرم طلا، دوربین شکاری، ۲ قبضه اسلحه، ۲ عدد ماشین ریش تراش و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد مسروقه کشف شد، گفت: متهمان به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

آهوی وحشی سر از یک منزل مسکونی درآورد

فرمانده انتظامی خنج از کشف یک راس آهوی وحشی درمنزل مسکونی یکی از شهروندان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی گفت: در پی گزارش دوست داران حیات وحش، مبنی بر نگهداری یک رأس آهو در منزل مسکونی یکی از شهروندان خنج، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: مأموران پس از شناسایی محل نگهداری آهو، با هماهنگی قضائی وارد منزل شده و مشخص شد یک رأس آهوی وحشی به صورت زنده در محل مذکور نگهداری می‌شود.

سرهنگ کریمی گفت: در این رابطه ضمن تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع، آهوی کشف شده نیز به صورت صحیح و سالم تحویل عوامل سازمان محیط زیست قرار گرفت و پیگیری جهت شناسایی و دستگیری فرد متخلف در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی خنج تأکید کرد: نگهداری از جانوران وحشی در منازل علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات، زمینه از بین رفتن و انقراض حیوانات کمیاب را نیز فراهم می‌کند.

سرقت موتورسیکلت در اصفهان و کشف در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید رضا صالحی فرد اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، حین اجرای طرح کنترل پارکینگ‌های سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی، مطلع شدند که موتورسیکلت یاد شده دارای سابقه سرقت از استان اصفهان (خمینی شهر) است.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین به شهروندان توصیه کرد موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی نظیر قفل سوئیچی، قفل فرمان و سایر وسایلی که از حرکت و یا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کند و یا حداقل آن را به تأخیر می‌اندازد مجهر کنند.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۱۳ کیلوگرم تریاک در آباده 

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک سواری ۴۰۵ وکشف ۱۳ کیلوگرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی عنوان کرد: ماموران پلیس مبارزه باموادمخدر این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و در راستای تشدید برخورد جدی با قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو مظنون و آن را برای بررسی بیشترمتوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۳ کیلو موادمخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در داخل بدنه سواری جاساز شده بودکشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه دراین خصوص یک نفرمتهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد قاطع پلیس با عناصر توزیع موادمخدر، به صورت جدی دردستورکار قراردارد و از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها