امام جمعه رامسر:

مذاکرات وین امید واهی به جامعه می‌دهد /نقش حاج قاسم در اقتدار ملی تعیین کننده است

ساری-امام جمعه رامسر گفت.خطر نشست وین تولید امید واهی در دل ملت است که در نتیجه موجب آسیب دیدگی اعتماد عمومی جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۱۵۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام دکتر حسین تقی پور امام جمعه شهرستان رامسر در خطبه های مجازی این هفته با اشاره به فرارسیدن شب های قدر و ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام علی «علیه السلام») گفت:یکی از مهمترین برنامه‌های تربیتی ماه مبارک رمضان، طراحی و اجرای «زندگی بدون گناه» است. همانطور که پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم» در پاسخ به امیر مومنان امام علی بن ابی طالب «علیه السلام» درباره بهترین عمل در ماه مبارک رمضان فرمود: «الوَرَعُ عن مَحارِمِ‏ اللّه» است که به معنای نزدیک نشدن به حرام‌های الهی است. 

حجت الاسلام تقی پور افزود:زندگی و فهم آموزه‌های حضرت علی(علیه السلام) و پیروی از ایشان قطعاً مایه نجات و کمال انسان است.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه با اشاره به  یازدهم اردیبهشت و روز کارگر گفت: نقش کارگر در عرصه پیشرفت و توسعه، نقشی اساسی و زیربنایی است.

امام جمعه رامسر به تکریم و تعظیم مقام کارگر تاکید و رشد دانش و مهارت آنان را ضرورت بنیادین دانست و اضافه کرد: به تمام کارفرمایان توصیه می‌کنیم که حقوق کارگران را مراعات نموده و نسبت به امور حقوقی، بهداشت محیط، مسائل فرهنگی و امنیت شغلی آنان دقت و توجه نمایند.

حجت الاسلام تقی پور در بخش دیگری از خطبه های خود به  نقش مردم عزیز ایران و سرداران بزرگ مانند سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی در عرصه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: نقش حاج قاسم  با جان‌فشانی‌های میدانی و ایثارگری‌های جهادی در عرصه اقتدار ملی و بین المللی و دیپلماسی تعیین‌کننده و غیرقابل انکار است.

خطیب جمعه رامسر تاکید کرد: حق کشی‌ها در حق حاج قاسم که نماد مقاومت و مدار استقامت است بی پاسخ نخواهد ماند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری‌های انقلابی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» یک مجموعه به هم پیوسته است افزود:قدرت ایران اسلامی با عنایات الهی، هدایت‌های رهبری و توان مردمی و جهاد نیرو‌های انقلابی در تمامی عرصه‌های قدرت آفرین و پیشرفت‌زا است.

امام جمعه رامسر در سخنان پایانی خود به  نشست وین  هم اشاره با تصریح بر اینکه این مذاکرات ملت هوشیار ایران اسلامی را مضطرب کرده است، افزود: محرمانگی نشست وین و عدم اطلاع از جزئیات و همچنین تجربه تلخ گذشته و عدم اعتماد به مذاکره کنندگان به ویژه امریکا باعث شده است که ملت به این مذاکرات حساس باشند.

حجت الاسلام تقی پور با انتقاد از عجله دولت در تصویب یک توافق  تصریح کرد: برخلاف متن واقعی مذاکرات وین؛ تصویری در داخل کشور در حال شکل گیری است و آن این که اگر برخی جریانات داخل کشور مانع نشوند این گروه در آستانه یک توافق جهت رفع تحریم‌ها در مدت کوتاه می‌باشد. خطر این نشست؛ تولید امید واهی در دل ملت است که در نتیجه موجب آسیب دیدگی اعتماد عمومی جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها