خبرهای داغ:
سرهنگ علی بیگی با اشاره به کشفیات چهل روز اخیر خاطرنشان کرد: امسال افزایش ۷۰ درصدی در کشف انواع مواد، افزایش ۶۵ درصدی در کشف تریاک، افزایش صد درصدی در کشف حشیش، افزایش ۱۶۰ درصدی شیشه در استان وجود داشت.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۰۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

 

سرهنگ فرهاد علی بیگی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به این امر که امروز مبارزه با مواد مخدر بعنوان یک عامل کاهنده آسیب های اجتماعی است بیان کرد: دشمن با سرمایه گذاری، هدف گذاری و آینده نگری نسبت به ایجاد و افزایش راه های مصرف مواد مخدر تلاش می کند لذا مسوولیت تمام دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی در مقابل این تهاجم افزایش می یابد.

وی گفت: پلیس با اقتدار و شجاعت و امانتداری در مبارزه با مخلان نظم در تلاش بوده و فضا جامعه را برای مخلان و قاچاقچیان ناامن می نماید و مخلان نظم و امنیت جامعه بدانند در صورت هرگونه بی نظمی با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد و در این راستا شهروندان گرامی هرگونه بی‌نظمی را با سامانه ۱۱۰ و پلیس در میان بگذارند.

سرهنگ علی بیگی با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین طی سال ۹۹ اظهار کرد: پلیس مواد مخدر استان از تاریخ ۱ فروردین ماه سال ۹۹ تا پایان اسفندماه سال گذشته، ۵ تن و ۱۷۰ کیلو مواد مخدر را کشف کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۳۸ درصدی داشته است.

وی افزود: این کشفیات به تفکیک شامل افزایش ۱۳ درصدی در کشف تریاک، کاهش ۵۰ درصدی در کشف حشیش، افزایش ۷۲۱ درصدی در کشف هروئین،
افزایش ۱۱ درصدی در کشف شیشه و افزایش ۴۸ درصدی در کشف سایر مواد بوده و در این بین حدود ۲۷۰ کیلو نیز مورفین کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین عنوان کرد: در مجموع در بخش دستگیری افزایش ۶ درصدی شامل حمل، نگهداری، فروش، قاچاق مواد مخدر داشتیم. در بحث دستگیری قاچاقچی مواد مخدر نیز افزایش ۷۰ درصدی داشتیم.

سرهنگ علی بیگی در ادامه با اشاره به بحث دستگیری معتادین متجاهر و کارتن خواب ها تصریح کرد: در این خصوص کاهش ۲۸ درصدی داشتیم چرا که کمپ های ترک اعتیاد به دلیل شیوع بیماری کرونا با ۵۰ درصد فعالیت داشتند.

وی با اشاره به اجرای طرح های پاکسازی افزود: ۷۸۸ مرحله طرح پاکسازی، جمع آوری معتادین، برخورد با خرده فروش و توزیع کننده مواد و مقابله با کشت گیاهان مخدر و طرح های ارتقا امنیت اجتماعی برای همشهریان، طرح پاکسازی مراکز آموزشی و کنترل محورهای مواصلاتی اجرا شد که در این راستا ۲ تن و ۶۱۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و در این رابطه ۲ هزار و ۱۹۸ نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به اقدامات شاخص پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: کشف محموله بزرگ هرویین که در کشور بی سابقه بود و منجر به کشف ۲ تن و ۱۸۳ کیلو هروئین در استان کشف و تحویل مراجع قضایی شد.

وی با اشاره به بحث کشفیات طی چهل روز اخیر خاطرنشان کرد: امسال افزایش ۷۰ درصدی در کشف انواع مواد، افزایش ۶۵ درصدی در کشف تریاک، افزایش صد درصدی در کشف حشیش، افزایش ۱۶۰ درصدی شیشه و در بحث سایر مواد افزایش و کاهش نداشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در ادامه ضمن اشاره به دستگیری ۴۵۷ قاچاقچی، حمل کننده، نگهدارنده و فروشنده مواد در استان یادآور شد: در این حوزه طی چهل روز اخیر، افزایش ۲۴ درصدی در استان وجود داشته که به تفکیک افزایش۳۴ درصدی دستگیری قاچاقچی، افزایش ۱۹ درصدی حمل کننده مواد، افزایش ۲۲ درصدی
نگهدارنده مواد، افزایش ۸۵ درصدی
جمع آوری معتادین متجاهر و کارتن خوابها، جزو عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوده است.

سرهنگ علی بیگی با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبود و مشکلی در بحث جمع آوری معتادین متجاهر از سوی پلیس استان وجود ندارد خاطرنشان کرد: استان فاقد کمپ ماده ۱۶ می باشد که با پیگیری مدیریت اجرایی استان، اقدمات خوبی صورت گرفته و امیدواریم تا نیمه دوم سال این ماده راه اندازی شود تا مأموریت های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تسریع یابد.

وی افزود: در چهل روز ابتدای سالجاری ۵۱ مرحله عملیات پاکسازی نقاط آلوده، جمع آوری معتادین، مبارزه با خرده فروشان، توزیع کنندگان، پاکسازی اطراف مراکز آموزشی، ارتقا امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی داشتیم که در این راستا ۲۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و ۱۵۶ نفر نیز در این طرح ها دستگیر شده اند.

سرهنگ علی بیگی گفت: طی این مدت در بحث ضربه به اموال قاچاقچیان، ۱۵ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت توقیف شده که در سال گذشته در بحث ضربه به قاچاقچیان، ۱۰۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف شدند.

وی با اشاره به چشم انداز پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان کرد: برنامه های امسال ما بیشتر در بح

S.azimi, [۰۱.۰۵.۲۱ ۱۵:۱۰]
ث ضربه به باندهای قاچاق، کشف لابراتوارهای شیشه و هرویین، مبارزه با خرده فروشان، توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی و پاکسازی اطراف محیط آموزشی، پارکها و بوستان ها، همچنین استفاده از نیروهای بسیجی در گلوگاه ها و کنترل محورهای مواصلاتی استان، نظارت دقیق تر بر مراکز میوه و تره بار از برنامه های ماست که در همین راستا امسال کشف ۳۱۵ کیلو تریاک در پوشش بار هندوانه داشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونایی مدارس تعطیل شده اند اضافه کرد: با وجود تعطیلی مدارس ما به این امر اکتفا نکردیم بلکه رصد قاچاقچیان در فضای مجازی به طور جدی در حال اجراست. همچنین نظارت کامل بر محیط پیرامون مراکز آموزشی همچنان ادامه دارد. در تمام زمینه ها در هر جامعه ای پلیس به تنهایی در هر جامعه ای قادر به مأموریت نیست و تا مشارکت همگانی وجود نداشته باشد، پلیس به خوبی نمی تواند مأموریت های خود را به خوبی اجرا نماید.

سرهنگ علی بیگی در بحث مهارت «نه گفتن» و نظارت بیشتر خانواده بر رفتار جوانان گفت: اکثر مبتلایان به مواد مخدر، جوانان هستند و در این زمینه خانواده نقش کلیدی و حساسی دارد. لذا
ساعت ورود و خروج فرزندان، ارتباط با دوستان در فضای حضوری و مجازی را کنترل کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها