خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین

تخصص، امانت‌داری و التزام به ولایت فقیه معیار تأیید صلاحیت قرار گیرد

آیت اله عابدینی در دیدار اعضای هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورا گفت: اگر کسی اصلاح‌طلب و یا اصول‌گرا بود و معیارهای تخصص، امانت‌داری و التزام به ولایت فقیه را داشت، می‌تواند وارد عرصه انتخابات و میدان شود.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۰۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا اظهار کرد: امام صادق(ع) درخصوص قضاوت فرموده کسانی که با آگاهی به ناحق قضاوت می‌کنند و کسانی که با ناآگاهی به حق قضاوت می‌کنند، همگی اهل جهنم هستند و باید مراقب باشیم که در جایگاه خطیری قرار داریم

وی تصریح کرد: باید با شناخت کامل اقدام به تأیید و رد صلاحیت افراد کنیم و این شناخت باید کاملاً کارشناسی و بر اساس تحقیقات و اسناد کامل صورت بگیرد و شنیده‌ها و حرف‌های مردم را مبنای قضاوت و عمل خود در این عرصه مهم قرار ندهیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دستگیری اعضای شورا شهرها و شهردارها در مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد یا برخی قوانین در این حوزه مشکل دارد و یا مجریان، قوانین را به خوبی اجرا نمی‌کنند زیرا نباید از افرادی که از این همه فیلتر عبور می‌کنند، کارشان به زندان و دست‌گیری کشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضور حداکثری و مشارکت مردم اهمیت بسیاری دارد اما مراقب باشیم مشارکت حداکثری در کنار حفظ بیت‌المال و حق‌الناس دیده شود و هر کدام از این سه مقوله را فدای دیگری نکنیم تا شاهد اتفاق خوب و اثرگذار باشیم.

وی عنوان کرد: امام علی(ع) فرمودند اگر کسی به کار آدم‌هایی رضایت دهد، مثل این است که با آنها در آن کار شریک است. این کلام حضرت در فضای کاری شما بسیار مؤثر و کاربردی است و در مقابل جرم‌ها و خیانت‌ها سکوت نکنیم تا در پیشگاه خداوند شریک جرم محسوب نشویم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: مشارکت حداکثری بسیار حائز اهمیت است اما می‌باید تدبیری اندیشید که با تأیید و حضور افراد اصلح این مشارکت حداکثری تحقق پیدا کند و این گونه نباشد برخی از زندان بیایند و برای انتخابات ثبت نام کنند!

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر کسی اصلاح‌طلب و یا اصول‌گرا بود و معیارهای تخصص، امانت‌داری و التزام به ولایت فقیه را داشت، می‌تواند وارد عرصه انتخابات و میدان شود.

در ابتدای این دیدار خانم محمدبیگی و آقایان عباس‌پور، رحمانی، سیاهکلی و قدوسی‌فر گزارشی از اقدامات هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا ارائه کردند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار