فاز نخست گاوداری ۶۳۰۰ راسی دلفان تا پایان خرداد افتتاح می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از افتتاح کارخانه شیرخشک بروجرد تا پایان خردادماه امسال خبر داد و گفت: همچنین فاز نخست گاوداری ۶۳۰۰ راسی دلفان تا پایان خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۱۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب  امروز در دیدار نماینده‌های تشکل‌های کارگری با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ضمن گرامی‌داشت هفته کارگر، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، برای تحقق فرامین رهبری مبنی بر رونق تولید باید همه دستگاه‌های اجرایی از همه ظرفیت‌ برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی بخشی از واحدهای تولیدی سال سختی برای کسب‌وکارها بود، از این رو صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال از اولویت‌های اداره‌کل تعاون استان بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به پرداخت ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال بیش از ۲۴ هزار نفر طی سال گذشته، گفت: بخشی از نیازهای جاری بنگاه‌ها با پرداخت این تسهیلات تامین شد.

آشتاب بیان داشت: برای صیانت از سلامت نیروی کار و همچنین نظارت بر حُسن اجرای قانون کار، ۹ هزار و ۷۰۸ مورد بازرسی از بنگاه‌ها صورت گرفت، همچنین ۶ هزار و ۹۱۲ نفرساعت دوره‌های آموزشی مرتبط با ایمنی بهداشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌هاط آموزش ایمنی منجر به کاهش حوادث کارگاهی می‌شوند، افزود: سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شاهد کاهش ۳۳ درصدی حوادث بنگاهی استان بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: ۶ هزار و ۸۹۰ پرونده به هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان ارجاع شد که ۳ هزار و ۲۵۰ مورد آن یعنی ۶۱ درصد به شکل سازشی حل‌وفصل گردید.

آشتاب، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را بازوهای مشورتی کارگران و کارفرمایان د  بنگاه عنوان و تصریح کرد: سال گذشته از ۳۱۴ به ۳۴۸ تشکل رسیدیم که رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی به برگزاری ۲۲ جلسه کارگروه اشتغال استان با ۱۶۰ مصوبه طی سال ۹۹ اشاره و خاطرنشان کرد: ۹۶ مصوبه اجرایی و ۶۴ مورد نیز در دست بررسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: برای حفظ اشتغال روستایی و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت، ۳۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳۴۰ طرح اشتغال روستایی پرداخت شده است.

آشتاب با بیان اینکه ۷۵۶ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان دوره‌های کارآموزی و مهارت‌‌آموزی را در کارگاه‌ها طی کردند، افزود: سال گذشته ۷۵۲ نفر از یارانه دستمزد استفاده کردند.

وی با اشاره به شناسایی ۴۶ نیروی کار تبعه خارجی در استان، از جایگزینی۳۴ نیروی کار داخلی در بنگاه‌های استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از افتتاح کارخانه شیرخشک بروجرد تا پایان خردادماه امسال خبر و ادامه داد: همچنین فاز نخست گاوداری ۶۳۰۰ راسی دلفان تا پایان خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات