بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان زنجان در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و هفته بسیج این قشر

سازمان بسیج فرهنگیان استان زنجان به مناسبت فرارسیدن روز معلم و هفته بسیج این قشر بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۳۸۵۰۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ متن بیانیه به این شرح است:
 
بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان زنجان در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و هفته بسیج این قشر

به نام خالق هستی، اول معلم بشر

اساسی‌ترین و مهم‌ترین دوران عمر یک کودک با شما معلمان است. معلم یعنی کسی که می‌تواند خصوصیات اخلاقی خوب را در بچه پرورش دهد. فکر کردن و ایستادگی در مقابل باطل و مجاهدت در راه حق را به کودک تعلیم دهد. "رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای"

آموزش‌وپرورش واژه مقدسی است که در قرآن کریم خداوند تبارک‌وتعالی با عبارت: «یزکیهم و یعلمهم الکتاب» صراحتاً به آن اشاره فرمود: ه است و آموختن را به‌عنوان اولین هدیه خود به نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) به ودیعه گذارده و در سوره علق خطاب به پیامبر اکرم (ص) امر به خواندن می‌فرماید: «إقرأ باسم ربک الذی الخلق...».

تاریخ جلوه‌گاه درخشش فرهیختگانی است که در عرصه تعلیم و تربیت قدم گذاشته و از چشمه‌های مهربانی و صداقت، درس شور و شعور و معرفت را هدیه آنانی ساخته‌اند که در اوج لطافت و پاکی، به افق دانایی و توانایی نگریسته‌اند و این جاودانه‌های بی‌بدیل، کسوت معلمی را با خود داشته تا در دل‌ها بذر محبت و ماندگاری کاشته و عمری بر این راه عاشقانه ایستاده‌اند و اینک ماه اردیبهشت و روز دوازدهم بر ما خاطرنشان می‌کند؛ دل‌های مردان و زنانی که عظیم‌ترین رسالت جامعه بر دوش آنان است، مسئولیت پرورش انسان‌ها و ساختن نسلی که قادر باشد در این برهوت عصر ارتباطات، سرزمین ما ایران اسلامی را، چون همیشه تاریخ سرافراز و پایدار حفظ نماید و بار امانتی که فرشتگان، کوه‌ها و دریا‌ها از پذیرفتن آن امتناع کرده‌اند را مصمم و استوار به سرمنزل مقصود برسانند.

بسیج فرهنگیان استان زنجان فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم که مصادف با سالروز شهادت اسوه علم و اخلاق و تقوا" شهید آیت‌الله مرتضی مطهری" است را گرامی داشته و هم‌زمانی این ایام با ماه میهمانی خداوند، ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می‌نماید و بر دستان پرمهر همه مهرورزان تعلیم و تربیت، اساتید، دبیران و دیگر خدمتگزاران این عرصه بوسه می‌زند.

امید است در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها "؛ بیش از گذشته شاهد همدل‌تر شدن مسئولان و معلمان جامعه اسلامی باشیم و با درک شرایط خطیر انقلاب اسلامی و انجام وظایف و مسئولیت‌ها، همتی همگانی برای صیانت و پاسداری از فرهنگ‌ها و ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی (ص) به وجود آوریم و نسلی در تراز انقلاب اسلامی همچون شهدای گرانقدر بخصوص سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت نماییم.
ارسال نظرات