استاندار لرستان گفت: موضوع مهم نقش قدرتمندی است که دانش ایفا می‌کند و اگر جامعه‌ای به دنبال قدرتمند شدن باشد باید قدرت علم و دانش خود را بالاتر ببرد.
کد خبر: ۹۳۳۸۶۵۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی در مراسم بزرگداشت روز معلم گفت: معلمی شغل بسیار ارزشمندی است به این دلیل که حامل مهم‌ترین ویژگی بشر بوده و اهمیت مقام معلم به واسطه انتقال علم و دانش است.

وی، افزود: اگر علم و دانایی را بزرگترین ویژگی و عامل متمایز کننده بشر نسبت به سایر موجودات بدانیم، معلم مسئولیت انتقال این علم و دانایی را بر عهده دارد.

استاندار لرستان، اظهار داشت: برخلاف گذشته، امروز نقش علم و دانش در دنیا بسیار پررنگ‌تر و با اهمیت تر شده و موضوع مهم نقش قدرتمندی است که دانش ایفا می‌کند و اگر جامعه‌ای به دنبال قدرتمند شدن باشد باید قدرت علم و دانش خود را بالاتر ببرد.

خادمی با اشاره به اینکه امروزه قدرت‌های فیزیکی، منابع و معادن جای خود را به علم و دانش داده است، افزود: نظریه‌های جدید قدرت علمی بیشترین وزن را به مؤلفه دانش، تولید دانش و اقتصاد دانش بنیان خواهد داد.

وی، تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش به واسطه شغل خود دارای جایگاه برجسته ای در جامعه هستند زیرا مهم‌ترین سرمایه‌های یک کشور که نیروی انسانی باشد در اختیار آنها برای آموزش قرار می‌گیرد و معلمان از این حیث مهم‌ترین امانت داران سرمایه‌های کشور هستند.

استاندار لرستان با بیان این موضوع که در دولت تدبیر و امید فارغ از شعارها توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پرورش شده است، عنوان کرد: با ارزیابی شاخص‌ها می‌توان دریافت این مهم نسبت به دولت‌های قبلی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

خادمی، بیان داشت: طبق آمارهای اعلام شده میانگین دریافتی حقوق معلمان نسبت به زمان آغاز کار دولت تدبیر و امید تقریباً ۷ برابر شده است که در مقایسه با سایر مشاغل، هیچ شغلی افزایش حقوق مانند معلمان را نداشته است.

استاندار لرستان با تشریح بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش استان، گفت: افزایش مراکز رفاهی فرهنگیان در لرستان نسبت به قبل و سه برابر شدن فضای آن از ۷۵۰۰ متر مربع به حدود ۲۲۰۰۰ متر مربع، فراهم شدن مقدمات کار پروژه ساخت مسکن فرهنگیان با بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی و ساخت ۵۰۰ واحد آموزشی با بیش از دو هزار کلاس طی سال‌های اخیر از اقدامات مهم دولت در لرستان است.

خادمی، افزود: حدود ۴۰۰ مدرسه استان در سیل اخیر دچار خسارت کامل شده بود و یا نیاز به تعمیرات داشت که تعداد زیادی از آنها در همان شش ماهه نخست سال ۹۸ ساخته و یا تعمیر شدند و در مهرماه همان سال مورد استفاده قرار گرفتند.

وی، استخدام ۸هزار و ۱۰۰ معلم طی سال‌های اخیر و ایجاد زمینه اشتغال جوانان استان را از دیگر اقدامات دولت در استان عنوان کرد و گفت: افزایش چهار و نیم درصدی پوشش تحصیلی از دیگر گام‌های مهم دولت بوده که با توجه به کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها در لرستان عدد قابل توجهی است و همچنین نرخ باسوادی در لرستان نیز ۴ درصد رشد داشته و به عدد ۹۵ درصد رسیده است.

استاندار لرستان، یادآور شد: معلمان با توجه به شرایط شغلی خود در دوران شیوع ویروس کرونا عملکرد قابل قبولی در بحث آموزش داشته و به خوبی خود را با روش‌های جدید آموزش سازگار کرده‌اند و حفظ کیفیت آموزشی با توجه به غیر حضوری بودن کلاس‌های درس نشان از تلاش ویژه معلمان و مجموعه آموزش و پرورش در شرایط کنونی دارد.

خادمی، اظهار داشت: به نظر می‌آید در شرایط کنونی استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی به صورت غیر حضوری و مجازی را باید در کنار روش‌های قبلی برای پیشبرد فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان به کار بست و در این راستا لازم است تجهیز مراکز آموزشی و کمک به دانش آموزان برای خرید وسایل و ابزار با هدف فراگیری آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات