مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ امام صادق(ع):

شب قدر، شب سال تحویل مسلمانان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق(ع) در اولین مراسم شب قدر در یادمان شهدای شلمچه گفت: شب قدر، شب سال تحویل مسلمانان است.
کد خبر: ۹۳۳۸۶۷۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،حجت الاسلام یعقوب یحیایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق(ع) در مراسم اولین شب قدر دریادمان شهدای شلمچه که با حضور جانشین و ارکان و مرزبانان گردان یکم ابوذر از تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق(ع) برگزار شد، افزود: شب قدر، شبی است که مقدرات انسان رقم می‌خورد فلذا این شب را می‌توان شب سال تحویل مسلمانان دانست.

وی افزود: در لیالی قدر ملائکه‌ای نازل می‌شوند که مأموریت خاص شأن استغفار برای مؤمنین است.


حجت الاسلام یحیایی در مورد ارزش شب قدر گفت: خداوند در همان آیات سوره قدر مشخص کرده است این شب چقدر ارزشمند است؛ در آیه شریفه می‌فرماید «لیلة القدر خیر من الف. الشهر». ابتدا هم می‌فرماید که ارزش و اندازه شب قدر را نمی‌دانید «و ما ادراک ما لیلة القدر». بعد خود قرآن می‌فرماید فضیلتش از هزار شب بیشتر است. بالاخره در سنت اسلامی این است که برای اینکه شب قدر را بهتر درک کنیم احیا بگیریم و بیدار باشیم و مسلمانان در این شب مراسم می‌گیرند.


وی افزود: بیشترین تأکیدی که در شب قدر شده این است که در شب قدر فکر کنیم و با خودمان خلوت داشته باشیم و نسبت به آینده خودمان بعد از شب قدر تصمیم‌گیری کنیم.

یحیایی بیان کرد: در حقیقت شب قدر به یک معنا شب سال تحویل مسلمانان است یعنی آغاز سال جدید برای اینکه انسان مقدراتش را خودش رقم بزند و این رقم زدن همین طوری پیش نمی‌آید بلکه آدم باید فکر کند چه کار‌هایی را انجام داده که نباید انجام می‌داد وچه کار‌هایی را باید انجام می‌داده که انجام نداده است، این‌ها را اندازه‌گیری کند.

وی در ادامه تصریح کرد: نسبت به خطا‌ها پوزش بخواهد عذرخواهی کند، ازآن چه در مورد خداوند است استغفار بطلبد و آنچه در مورد حقوق مردم است باید تأدیه کند به صاحبان خود برساند و نسبت به آینده خودش هم تصمیم‌گیری کند که یک مقدار در مقدرات خودش، خودش باید تصمیم‌گیری و تصمیماتش را عملی کند.

یحیایی اضافه کرد: در یکی از دعا‌هایی که در همین روز‌های ماه رمضان در تعقیبات نماز می‌خوانیم، به خداوند می‌گوئیم «غیّر سو حالنا بحسن حالک». طبیعتاً این دعا معنایش این است که در شب قدر و همه ایام این دعا را از خدا بخواهیم، ولی شب قدر می‌خواهیم سو اعمال ما را تبدیل به حسن احوال و اخلاق کند و لذا شب قدر شب بسیار با اهمیت و با ارزشی است و اساتید ما خیلی توصیه می‌کردند در شب قدر تحصیل علم و دانش که همان مبنایش تفکر و فکر کردن است را داشته باشید.

پایان خبر/
ارسال نظرات