خبرهای داغ:
ديدار نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي با مدير کل آموزش و پرورش استان به مناسبت روز معلم

معلمان به عنوان پدران معنوي جامعه هستند و اميدواريم حل مشکلات معيشتي آنان تنها در شعار نباشد

خسروی گفت: شناخت زمان و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه از ویژگی ممتاز شهید مطهری بوددر حوزه تعلیم و تربیت معلمان با تاسی از آن می‌توانند در تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی موفق شوند.
کد خبر: ۹۳۳۸۷۹۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی  (۱۲ اردیبهشت) به مناسبت روز معلم و شهادت شهید مطهری (ره) در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان با گرامیداشت آغاز هفته معلم، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم امام شناسی را به صورت اختصاصی و عمومی سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید آیت الله مطهری بهترین الگو برای همه کسانی است که می خواهند در کسوت معلمی به جامعه خدمت کنند، افزود: بیش از ۶۰ کتاب از شهید مطهری به جای مانده است.

وی با اشاره به اینکه شناخت زمان و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه از ویژگی ممتاز شهید مطهری بود، ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت باید از این الگوهای برجسته تبعیت شود چرا که معلمان با تاسی از آن می‌توانند در تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی موفق شوند.

خسروی اسفزار به ترکیب معنویت و تربیت شهید مطهری اشاره کرد و افزود: مرتضی مطهری به‌ عنوان معلمی برای دیروز، امروز و فردای جامعه است و آثار این شهید والامقام مبنای فکری جمهوری اسلامی است به نوعی که طبق بیانات حضرت امام خمینی (ره) آثار و کتاب های ایشان بدون استثنا قابل استفاده و معتبر است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع)، بیان کرد: از نگاه امام هفتم(ع) علم در چهار چیز است، حضرت(ع) می فرماید: «وَجَدتُ عِلمَ النّاسِ فی اَربعٍ: اَوَّلُها اَن تَعرِف رَبَّکَ، وَ الثّانِیَهُ اَن تَعرِفَ ما صَنَعَ بِکَ، وَ الثالِثَهُ اَن تَعرِفَ ما اَرادَ مِنکَ، وَ الرّابِعَهُ اَن تَعرِفَ ما یُخرِجُکَ مِن دینکَ؛ دانش مردم را در چهار چیز یافتم: اوّل: پروردگارت را بشناسی. دوم: بدانی با تو و برای تو چه کرده است. سوّم: بدانی از تو چه خواسته است. چهارم: بدانی چه چیز، تو را از دینت بیرون می کند».

وی بر گسترش فضای آموزشی در سطح استان تأکید کرد و گفت: معلمان به عنوان پدران معنوی جامعه هستند و امیدواریم حل مشکلات معیشتی و مسکن فرهنگیان در حرف و شعار خلاصه نشود.

خسروی در ادامه تصریح کرد: اگر معیشت معلم مناسب نباشد، تربیت مدنظر محقق نمی شود چرا که معلم حین کار دغدغه های فراوان دیگری دارد که عملا کار او را تحت الشعاع قرار می دهد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای کنترل فضای مجازی همه باید کمک کنند و در صحنه حضور یابند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها