ساری-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت:جهاد سیاسی و بصیرت افزایی اساس مقابله با توطئه‌های دشمن در عرصه انتخابات است.
کد خبر: ۹۳۳۸۹۶۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

خبر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، به مناسبت لیالی قدر آئین نهضت کمک‌های مومنانه به همت بسیج طلاب خواهران استان  با مشارکت مومنانه حوزه علمیه حضرت نرجس (س) و  با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا برگزار شد.

در این آئین حجت الاسلام تسخیری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام)، با اشاره به کمک‌های مومنانه  و همچنین تغسیل بیماران کرونایی توسط خواهران حوزه علمیه، گفت: برای اینکه احکام دین زمین نماند، خواهران طلبه وارد میدان شدند و اقدام خداپسندانه برای خانواده‌های بیماران کرونایی انجام دادند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این مطلب که نیت‌های صادقانه مورد عنایت خدای متعال است، افزود:نیت خیر مهم است چرا که نیت‌های پاک هم در آن حرکت  است و هم برکت؛ لذا وعده‌های خدا صادق  و محقق می‌شود و تخلفی در آن نیست.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه با تاکید بر سپردن امور به خدای متعال، خاطرنشان کرد: خدای متعال خیر و شر را بهتر از ما میداند و با توکل به حضرت باریتعالی و توسل به امام زمان (اروحناه فداه) باید در مسیر حق حرکت کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود افزود:  اثر بخشی حوزه‌های علمیه  باید در امور فرهنگی جامعه نمود داشته باشد لذا در، حوزه تریبت می‌شوند برای تربیت جامعه  که اگر این نباشد اسراف در هزینه‌ها و اتلاف در وقت است.

حجت الاسلام تسخیری با تاکید براینکه نقش حوزه‌های علمیه در دو ماموریت کلان باید معیار و پررنگ‌تر باشد، ادامه داد: جنبشی که درایران اسلامی رقم خورد از حوزه علمیه بود؛ لذا نهضت انقلابی از درون حوزه شکل گرفت، حوزه‌ای که امام راحل در آن فریاد زد به داد اسلام و ملسمین برسید.
 
خبر
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا اضافه کرد: امام خمینی (ره) صلابت و حق در کشور  ایجاد کرد و این حق در جامعه مستقر و باعث نابودی باطلی که به ابرقدرت‌های دنیا متکی بود، شد.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به اینکه صدای موسوی و عصای ابراهیمی حضرت امام راحل طاغوت زمانه را شکست و انقلاب اسلامی را مستقر کرد، گفت: پیامبر گرامی (ص) وقتی ندای حق سردادند، و مردم دور حضرت حلقه زدند،و آغاز مبارزات شکل گرفت؛ لذا جنبشی که امام آغاز کرد، آغاز مبارزه انقلاب اسلامی بود، و از همین رو تمام دشمنان یک جبهه شدند و امام راحل در مقابل همه توطئه‌ها ایستادگی کرد و امروزه نیز رهبر معظم انقلاب هم در مقابل توطئه ها، خدعه ها، فتنه‌ها و ابزارها، ایستاده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با تصریح بر اینکه امروزه حاکمیت، حاکمیت دینی است، افزود: بنا است این حاکمیت دینی پیش زمینه حکومت جهانی توسط رهبری دینی، به رهبر جهانی، حضرت صاحب الزمان (اروحانه فداه) منتهی شود.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه ایجاد جامعه دینی را از ماموریت‌های مهم حوزه‌های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد:جامعه‌ای که تربیت دینی داشته باشد نه تربیت غربی ووابسته، لذا جامعه دینی می‌تواند حکومت دینی را حمایت و پشتیبانی کند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا جامعه‌ای که مبتلا به فرهنگ غربی شود، آن جامعه دیگر دینی نیست، اضافه کرد: در عربستان و یا برخی کشور‌های دیگر منطقه اسلام هست، اما اسلام وابسته به غرب و اسلام آمریکایی در آنجا است. اسلامی که با دشمنان قسم خورده اسلام یعنی اسرائیل خونآشام، رابطه حسنه برقرار کند، آن اسلام نیست.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه بصیرت افزایی در جامعه را از ماموریت‌های مهم دیگر حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: فقط معرفت افزایی کافی نیست، لذا می‌بایست جهاد در عرصه‌ها براه انداخت که درگرو بصیرت افزایی در ابعاد مختلف است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه باید جامعه را در ابعاد مختلف در مقابل دشمنان آماده کرد، گفت: وقتی دشمن به جنگ دانش می‌آید باید جهاد علمی راه انداخت و یا وقتی دشمن در عرصه اقتصادی مقابله می‌کند، باید جهاد اقتصادی کرد.

حجت الاسلام تسخیری با تصریح بر اینکه دشمن با سلاح نرم افزاری در حال ایجاد شبهات در جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز تکلیف جهاد و مبارزه با شبهات در جامعه است. وقتی دشمن در تلاش  برای تعطیلی مراکز دینی و مساجد است، لذا می‌بایست جهاد فرهنگی براه بیفتد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه دشمن در تلاش برای ترویج بی حجابی در کشور است، گفت: در این زمان نیاز به امربه معروف و نهی از منکر است که باید به صورت جهادگونه عمل کرد.

حجت الاسلام تسخیری با تصریح براینکه هدف دشمن متلاشی کردن کانون خانواده در کشور است، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در این عرصه وارد میدان شده و مادر مومنه با معرفت و با بصیرت، تحویل جامعه دینی میدهد که این همان جهاد است.

 مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه دشمن در عرصه انتخابات هم اشاره و اضافه کرد:  دشمن در تلاش است تا عده‌ای را در کشور بگمارد که تفکر آن را بیشتر قبول داشته باشد لذا باید جهاد سیاسی داشت و از همین رو نمی‌توان در انتخابات بی تفاوت بود.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ میلیون پای تشیع سردار میدان حضور پیدا کردند، گفت: دشمن میخواهد با مشارکت حداقلی به انقلاب ضربه وارد کند لذا حوزه انقلابی می‌تواند در جامعه بصیرت افزایی و معرفت افزایی ایجاد کند.

 مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه حوزه درون نگر، و منفعل حوزه انقلابی نیست، بیان کرد:حوزه انقلابی باید زمان شناس و عارف به زمان خود و اقدام به موقع داشته باشد که اگر این گزینه‌ها را نداشته باشد، آنتی تز انقلاب می‌شود لذا دشمن در حال سرمایه گذاری روی حوزه‌ها است.
 
حجت الاسلام تسخیری در پایان سخنان خود به حضور حوزه های علمیه در بحران های مختلف بویژه در ایام کرونا، گفت: این حوزه های علمیه عارف به زمان خود بوده و اقدام به موقع داشتند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها