حشمتی گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات، قدرت چانه‌زنی نظام در عرصه بین‌المللی را بالا می برد و موجب اقتدار کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۳۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، اسماعیل حشمتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با  خبرنگار ما با اشاره به انتخابات مهم ریاست جمهوری، گفت: نقش‌آفرینی مردم در تصمیمات کشور و حضور در انتخابات یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی است؛ البته دشمنان داخلی و خارجی همواره تلاش کرده‌اند این رکن مهم انقلاب را کمرنگ جلوه دهند.

وی افزود: رهبران انقلاب از ابتدا تا کنون، همواره بر حضور پررنگ مردم در صحنه‌های مختلف تأکید داشته‌اند و عمیقا به نقش‌آفرینی و حضور مردم در عرصه‌ها معتقد بوده و هستند.

تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: مردم ایران از ابتدای انقلاب تا کنون به شیوه‌های مختلف در صحنه‌ها حضور داشته‌اند و یکی از این میادین حضور مردم، راهپیمایی‌های مختلفی است که هر ساله برگزار می‌شود.

حشمتی خاطرنشان کرد: حضور پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات‌های متعددی که از ابتدا تا به حال در کشور برگزار شده است، از دیگر مصادیق نقش‌آفرینی و مشارکت مردم است و این مشارکت‌ها موجب پیوند هرچه بیشتر مردم و حاکمیت می‌شود.

وی عنوان کرد: برای برخی از نظام‌های سیاسی حضور مردم در انتخابات اهمیتی ندارد و برایشان فرقی نمی‌کند که مثلا مشارکت مردم در انتخابات ۲۵ درصد یا ۳۵ درصد باشد، اما برای جمهوری اسلامی مشارکت گسترده و حضور پرشور مردم در انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: میزان مشارکت مردم در انتخابات‌های مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بالای ۵۰ درصد بوده است و فقط انتخابات اخیر مجلس آن هم به خاطر شرایط خاصی که حاکم شده بود مانند شیوع ویروس کرونا امثالهم کمتر از ۵۰ درصد شد.

حشمتی تأکید کرد: در جمهوری اسلامی، مردم از عناصر اصلی قدرت نظام محسوب می‌شوند و حضور آن‌ها در صحنه‌هایی مانند انتخابات بسیار تعیین‌کننده و قابل اهمیت است.

وی تصریح کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات، قدرت چانه‌زنی نظام در عرصه بین‌المللی را بالا می‌برد و موجب اقتدار کشور می‌شود.

تحلیلگر سیاسی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه بیان کرد: حضور میدانی و قدرت‌نمایی در میدان است که موجب می‌شود در عرصه‌های دیگر نیز بتوان مانور داد و کسی منکر اهمیت این موضوع می‌شود که یا با الفبای سیاست بیگانه است یا اینکه نمی‌خواهد واقعیات را قبول کند.

حشمتی اضافه کرد: از عناصر اصلی و مهم قدرت کشور مردم و حضور آن‌ها است که یکی از جلوه‌های شکوهمند حضور مردم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی بود که در آن مردم خواسته‌های خودشان را نشان دادند و اعلام کردند چگونه مدیر و مسئولی می‌خواهند.
ارسال نظرات