خبرهای داغ:

بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان به‌مناسبت روز معلم

همدان-سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان به‌مناسبت فرا رسیدن هفته معلم بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۳۹۱۰۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان به‌مناسبت روز معلمبه گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان به‌مناسبت فرا رسیدن هفته معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم نون و القلم

آغاز آفرینش با كلمه مقدس معلم بود و جایگاه رفیع تعلیم و تعلم تا جایی است كه خداوند متعال این مسئولیت را بر عهده پیامبران و رسل خود نهاده و خود اولین معلم خلقت است.

نكوداشت روز معلم نه از آن جهت كه روزی در تقویم به نام آن است بلكه بدان علت است كه یادآور وظیفه‌ای همیشگی باشد و لحظه به لحظه باید قدردان این افراد و جایگاه متعالی آنان بود.

شهادت استاد مطهری و انتخاب این روز به نام والای معلم تناسبی بی‌بدیل است زیرا اندیشه و تفكر این استاد شهید جز در هموار كردن مسیر آموزش، آموختن و پرورش دادن نبوده است، شهید والا مقامی كه كوشید تا فاصله بین علم و جهاد در راه خدا را به كمترین حد ممكن برساند و به همگان بیاموزد آنكه در مسیر آموزش دادن و تعلیم نمودن قدم بر می‌دارد جهادگری است كه فی سبیل الله خدمت می‌كند.

معلمان امروز، نتیجه و ماحصل نسلی هستند كه مطهری‌ها و خمینی‌ها برای به ثمر رسیدن آنان خون دل‌ها خوردند و این صحنه همان میدان مبارزه و جهاد است هر چند بسترش و موقعیتش متفاوت گشته باشد رسالت معلمان همان است كه از آغاز بوده و جایگاه در همان درجه رفیع و حتی بالاتر از آن صعود كرده است.

میدان جنگ نرم در تهاجم مسلسل‌ها و خمپاره‌های فرهنگی قرار گرفته و تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به افسران جنگ نرم بارزتر درك می‌شودو سنگینی این مسئولیت بیشتر احساس می‌شود. تقارن روز بزرگداشت مقام معلم و ضربت خوردن مولای موحدین امام علی (ع) نمایانگر اتفاقی است بسیار عمیق،كه باید به فال نیك گرفت و از تمامی جامعه بزرگ فرهنگیان در هر بخش و هر مسئولیت و هر پایه‌ای تقاضا كرد با الگو قرار دادن منش و مدیریت تعلیمی مولی الموحدین به ریشه دار شدن مسیر پرورش و آموزش نائل آیند.

معلمان و جامعه فرهنگی در ۱۴ ماه گذشته و تغییر موقعیت آموزشی ثابت كردند كه وظیفه و رسالت خود را در هیچ موقعیت فراموش نمی‌كنند حتی اگر این سنگر درگیر بلایی جهانی گشته باشد و با افتخار نظم سیستم آموزشی كشور را در میان تمامی نظام‌های آموزشی دنیا به رخ می‌كشند كه مرد میدان بوده و نگذاشتند حتی روزی این جریان آموزشی تعطیل گردد.

بسیج فرهنگیان استان همدان با نكوداشت هفته معلم و مقام والای معلمان این ایام را به تمامی زحمتكشان جامعه آموزش و پرورش، فرهنگیان، دانشجو معلمان و فرهنگیان بسیجی تبریك عرض نموده و آرزو دارد این قشر فعال، انقلابی و جهادگر در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای مقام عظمی ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بیش از بیش در مسیر متعالی خود گام برداشته و با تربیت نسلی مبارز، پر شور و ولایی نقشه‌های پوچ و بی‌اساس متهاجمین فرهنگی و متخاصمین نظام مقدس جمهوری اسلامی را نقش بر آب نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات