کارشناس مذهبی در گفت وگو با "بسیج"عنوان کرد

حضرت علی(ع) الگوی همه مسلمانان برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری است

زنجان-یک کارشناس مذهبی اظهار کرد:حضرت علی(ع) الگوی همه مسلمانان برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری است.
کد خبر: ۹۳۳۹۱۵۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
حجت الاسلام سید هادی موسوی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع)، اظهار داشت: حضرت علی (ع) الگوی برتر بشریت است و آن حضرت از خصایص ویژه علمی، اجتماعی، اخلاقی، اخلاص در عمل، شجاعت، عدالت، ایثار، وفاداری، صبر و بسیاری از ارزش‌های اخلاقی برخوردار بود که الگوی همه ما برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری است.
 
حضرت علی(ع) الگوی همه مسلمانان برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری است

این کارشناس دینی افزود: اخلاق مداری، عدالت ورزی و برپایی مساوات، مهمترین شاخصه حکومت امیرالمومنین علی (ع) بود و ایشان همواره اجرای قوانین دین و برپایی عدل و مساوات را مدنظر داشت.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: حضرت علی (ع) عدل مجسم و مظهر حق است، وجود نازنینی که عدالت با ایشان نمایان شد و ظلم و ستم فرونشست. باید در عظمت شخصیت حضرت علی (ع) بیاندیشیم و از منش و سیره آن حضرت الگو بگیریم و حداکثر تلاش را داشته باشیم تا حق صاحب این روز را ادا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در عصر حاضر، جوانان پویا و با استعداد ایران اسلامی باید با الگوگیری از حضرت علی (ع) در راستای تحقق آرمان‌های انسانی و تعمیق باور‌های دینی تلاش خود را به کار گیرند.

وی همچنین با اشاره ماه ضیافت الهی و شب‌های قدر تصریح کرد: شب‌های قدر در حقیقت برترین و پربرکت‌ترین شب‌های ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی است، همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید شب قدر بهتر از هزار ماه است و نبی مکرم اسلام نیز فرمود: ه اند شب قدر سرور تمام شب‌ها است.

این کارشناس مسائل دینی افزود: مسلمانان بایستی در چنین شب‌هایی با اظهار بندگی و عبودیت، احیای معنوی و ارائه حاجات خود به درگاه خداوند، از برکت و رحمت الهی بهره‌مند شوند. شب‌های قدر فرصتی برای تقاضا از درگاه الهی به منظور استغفار و بخشش گناهان ما است و بایستی خود را از این فرصت معنوی برخوردار سازیم.
ارسال نظرات